بندرعباس- مدیر برق جزایر شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: جزیره تنب بزرگ به شبکه اتوماسیون اداری و سیستم ارتباطات داخلی شرکت توزیع نیروی برق استان متصل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر قبادی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های برق به‌ویژه در جزایر سه‌گانه ایرانی از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به مسافت طولانی و شرایط خاص جزایر ایرانی توسعه این زیرساخت‌های ارتباطی در اولویت کاری شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان قرار داشت.

وی ادامه داد: این زیرساخت‌ها برای کنترل و استفاده از نرم افزارهای شرکت توزیع برق هرمزگان، کنترل تولید و توزیع برق و همچنین تسهیل در برقراری ارتباطات دوسویه و ارائه گزارش‌های لحظه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر برق جزایر شرکت توزیع برق هرمزگان یادآور شد: همچنین روز گذشته در راستای تأمین برق پایدار در جزیره تنب بزرگ و با توجه به شرایط حساس کشور و به ویژه شرایط خاص جزایر سه‌گانه ایرانی با هدف تأمین برق پایدار مولد برق با قدرت تولید یکهزار و ۵۰۰ کیلووات و به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال در این جزیره وارد مدار شد که این مولد خود به تنهایی می‌تواند بیش از ۷۰ درصد بار تأمین برق این جزیره مهم را تأمین کند.