شهردار منطقه ۱۰ تهران گفت: در راستای احقاق حقوق شهروندان و حفظ بیت المال در ۶ ماه گذشته ۱۲۳ رأی قضایی به نفع شهرداری صادر و ۶۴ دستور قضایی به سود مردم به مبلغ ۱,۱۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰ تهران در تشریح اقدامات حقوقی منطقه اظهار کرد: احقاق حقوق شهروندان و شهر در دعوای حقوقی یکی از رویکردهای اصلی شهرداری منطقه ۱۰ در نیمه نخست سال بوده است که در این مسیر ۱۲۳ رأی قضائی به نفع شهرداری صادر و ۶۴ دستور قضائی به سود مردم و شهر انجام شده است.

وی افزود: در مسیر احقاق مطالب حقوقی شهر و شهروندان از سوی شهرداری منطقه ۱۰، تنها در ۳ کلان پرونده حقوقی منجر به بازگشت اموال و صیانت از بیت المال به ارزش تقریبی ۱,۱۰۰ میلیارد تومان شده است.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اعاده مالکیت شهرداری به رأی دیوان عالی کشور در مجتمع تجاری میلاد قائم (عج) گفت: اعاده مالکیت ۱۲۷ واحد تجاری به مساحت ۲۹۶۲۶۳ متر مربع، اعاده مالکیت یک واحد رستوران به مساحت ۱۵۲۳ متر مربع، اعاده مالکیت ۴۶ واحد پارکینگ و اعاده مالکیت ۶۳ باب انباری به مساحت ۱۰۵۲۸۸ متر مربع موضوعاتی بود که در پرونده اول پیگیری شد.

مهدی اخ الصنایع با تاکید بر انتقال اسناد مالکیت ۱۶ هزار متر مربع اراضی و املاک به نام شهرداری افزود: انتقال ۴ مورد اسناد مالکیت به نام شهرداری تهران به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد تومان که پرونده‌های موصوف از دهه‌های ۷۰ الی ۹۰ مفتوح گردیده که در سال گذشته و نیز در سال ۱۴۰۳ پیگیری شد.

وی تصریح کرد: پرونده سوم، ورود جدی به ادعای سرقفلی‌ها بود که در خصوص دفاع از حقوق شهرداری و اخذ رأی قطعی در این پرونده مطالبه ۳ هزار متر مربع، حقوق سرقفلی و کسب و پیشه به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان به نفع شهرداری که از سال ۱۳۹۶ پرونده قضائی مفتوح شده بود و در سال ۱۴۰۲ منتهی به صدور رأی قطعی شد.