ساری- مسئول بسیج دانش آموزی مازندران گفت: بیش از دو هزار ویژه برنامه همزمان با هفته بسیج دانش آموزی در استان اجرا می شود که ۱۰۰ برنامه شاخص است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی پور پیش ازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با گرامیداشت روز دانش آموز و شهادت شهید حسین فهمیده که رهبر بزرگ انقلاب او را رهبر معرفی کرد، گفت: بسیج دانش آموزی در عرصه‌های مختلف در مدرسه نقش آفرینی می‌کند و کمک رسان در امر تربیت و علم آموزی است.

وی با اظهار اینکه در بسیج سازندگی در حال الگوسازی هستیم، ادامه داد: الگوسازی سند تحول بنیادین در مدارس، الگوسازی سند اتصال مدرسه به مسجد و خانواده از جمله طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی ۱۳ آبان امسال رنگ و بوی دفاع از مظلوم و فلسطین خواهد گرفت، گفت: دانش آموزان استان جنایت‌ها و کودک‌کشی‌های بی‌شرمانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم خواهند کرد.

مسؤول بسیج دانش آموزی مازندران با عنوان اینکه بیش از ۲۰۰۰ برنامه همزمان با هفته دانش‌آموزی در سطح استان اجرا می‌شود، گفت: ۱۰۰ برنامه شاخص در بین این برنامه‌ها وجود دارد و بیش از ۴۰ نوع برنامه شامل دیدارها نشست‌ها مسابقات مختلف فرهنگی ورزشی در استان اجرا می‌شود.

تقی پور تجمعات دانش آموزی و نشست‌های مطالبه‌گری را از دیگر عناوین برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود و صبحگاه مشترک دانش‌آموزی با حضور تمامی تشکل‌ها برنامه آغازی هفته دانش‌آموزی در استان است و جنایات اسرائیل و آمریکا را در حق مردم مظلوم ستمدیده لبنان و غزه محکوم می‌کنیم.

وی برنامه جشن نسل سلیمانی‌ها در روز چهارشنبه و اجتماعی چند هزار نفره دانش آموزان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: حمایت از دانش آموزان محور مقاومت محور اصلی این برنامه است.

وی آغاز اعزام برنامه راهیان نور را از دیگر طرح‌ها بیان کرد: حدود ۴۰۰۰ دانش آموز استان به این اردوها اعزام می‌شوند و الگوهای راهیان پیشرفت نیز از دیگر برنامه‌ها است.

تقی پور برنامه چفیه‌های بهشتی را از دیگر برنامه‌های شاخص اعلام کرد و گفت: افتتاح پایگاه مقاومت در مدارس غیردولتی نیز انجام می‌شود و هزار و ۵۳۸ پایگاه مقاومت در مدارس غیردولتی در کشور فعالیت می‌کند و بیش از ۴۰۰ پایگاه مربوط به استان مازندران است