حجت الاسلام محمدرضا شفیعی، مدیر کل امور استان های سازمان دارالقرآن الکریم، از برگزاری دوره های توانمند سازی رؤسا، کارشناسان و رابطین قرآنی سراسر کشور به همت این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا شفیعی، مدیر کل امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم، از برگزاری دوره‌های توانمند سازی رؤسا، کارشناسان و رابطین قرآنی سراسر کشور به همت این سازمان خبر داد.

وی هدف از برگزاری این دوره‌های ۲ روزه را آشنایی رؤسا، کارشناسان و رابطین قرآنی استان‌ها با سیاست‌ها و مأموریت‌های جدید سازمان دارالقرآن الکریم متناسب با سند راهبردی این سازمان، شناخت تفصیلی اولویت‌های مأموریتی واحدهای تخصصی سازمان مانند آموزش و پژوهش، عملیات‌های تبلیغی و ترویجی، نهضت ملی زندگی با آیه‌ها، دبیرخانه ملی حفظ قرآن و ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم، آشنایی بیشتر کارشناسان و رابطین با مباحث تدبری و شناخت حداکثری مدیران ستادی سازمان دارالقرآن الکریم از کارشناسان قرآنی در قالب کارگاه‌های همفکری و هم‌اندیشی بیان کرد.

شفیعی ادامه داد: در مجموع این دوره‌ها حدود ۴۵۰ نفر از رؤسا، کارشناسان و رابطین قرآنی شامل کارشناسان و رابطان ستادی در مرکز استان‌ها و نیز کارشناسان و رابطان قرآنی در ادارات تبلیغات اسلامی که عهده‌دار راهبری فعالیت‌های قرآنی در شهرستان‌ها می‌باشند حضور خواهند داشت که با توجه به تعداد بالای افراد، این دوره‌ها در ۱۱ مرحله و در هر مرحله با حضور حدود ۴۰ نفر در مرکز آموزش‌های تخصصی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره‌ها با همکاری اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی در حال برگزاری می‌باشد و عناوین دروس آموزشی که در دوره‌ها تدریس می‌شود عبارتند از: شرح و تبیین سند راهبردی سازمان دارالقرآن الکریم، تبیین طرح‌های آموزشی سازمان در حوزه تدبر، برنامه عملیاتی نهضت ملی زندگی با آیه‌ها در سال جاری، کارگاه آموزشی تدبر در قرآن کریم و کارگاه همفکری و هم اندیشی کارشناسان قرآنی.

مدیر کل امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه گفت: برنامه‌های آموزشی دوره‌ها در روز اول به تبیین کامل فعالیت‌های سامانه‌های تخصصی، سیاست‌های سازمان دارالقرآن الکریم و اولویت‌های برنامه‌ها و رویکرد قالب اجرایی اختصاص می‌یابد. در روز دوم و جهت آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با مباحث تدبری، دوره آموزشی تدبر در قرآن سطح ۱ پیش‌بینی شده است و تکمیل مباحث آموزشی به صورت مجازی و بعد از اتمام دوره حضوری ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین به منظور شناخت حداکثری مدیران ستادی سازمان از کارشناسان و رابطین قرآنی، کارگاه‌های همفکری و هم‌اندیشی نیم روزه پیش بینی شده تا تک تک این افراد دیدگاه‌ها و مباحث خود را نسبت به کلان مسائل و موضوعات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و جامعه قرآنی مطابق با سوالات از قبل طراحی شده مطرح نمایند تا از این مجرا بتوان شناخت دقیق‌تری از آنها به عمل آید و به سوالات و ابهام‌های کاری در حوزه تخصصی پاسخ داده شود.

شفیعی افزود: جهت ایجاد شور و نشاط در بین کارشناسان و رابطین قرآنی، جلسات و محافل انس با قرآن با حضور برخی از اساتید پیشکسوت قرآنی از جمله استاد حاج عباس سلیمی، استاد محمد خواجوی، استاد سید محسن موسوی بلده، استاد مهدی قره شیخلو و… برگزار می‌شود که در بین قرائت و شرح تدبر و تفسیر آیات، نکات آموزشی، انگیزشی، تربیتی و مباحث و تجارب مدیریتی توسط این اساتید مطرح خواهد شد.

مدیر کل امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم گفت: مدت زمان این دوره‌ها ۵۰ ساعت پیش بینی شده که ۲۴ ساعت آموزش حضوری و ۲۶ ساعت آن آموزش غیر حضوری خواهد بود که در بازه زمانی مهر ماه و در ۵ مرحله رؤسا، کارشناسان و رابطین ۱۵ استان حضور یافته و در آبان ماه نیز طی ۶ مرحله ۱۷ استان جهت حضور در دوره‌های توانمندسازی شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام شفیعی در مورد مزایای شرکت در این دوره‌ها گفت: برای کارمندان رابطه استخدام رسمی، پیمانی و مدت معین در فرایند آموزشی ضمن خدمت، ۲۴ ساعت دوره تخصصی مهارت افزایی پیش بینی شده که آزمون آن پس از پایان دوره‌ها (آذر ماه) برگزار می‌شود و به قبول شدگان گواهینامه شغلی مصوب ارائه خواهد شد.