رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام از تأسیس حوزه‌های مطالعاتی ایده‌محور و معطوف به راهگشایی برای انقلاب اسلامی در این پژوهشکده باقرالعلوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام در جلسه سالانه مدیران کارگروه‌های علمی با اشاره به فعالیت‌های جدید پژوهشی این پژوهشکده از سال ۱۳۹۸ از تأسیس حوزه‌های مطالعاتی ایده‌محور و معطوف به راهگشایی برای انقلاب اسلامی خبر داد.

وی با بیان دشواری کار تأسیس که لازمه انجام آن اراده بالا، همت و از خودگذشتگی بسیار است، گفت: وارد حوزه‌ای شده‌ایم که هیچ نمونه مشابهی ندارد؛ می‌خواهیم ایده‌ای را به میدان بیاوریم که نسبت به وضعیت کنونی انقلاب اسلامی در ساختار جمهوری اسلامی و جامعه ایران راهگشا باشد.

رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام با بیان اینکه نسبت به حل مشکلات موجود احساس مسئولیت می‌کنیم، بر ارائه پیشنهادهای سازنده در راستای راهگشایی برای انقلاب تأکید کرد و افزود: ایده‌های راهگشای پژوهشکده باید تحت پارادایم مکتب امام (ره) باشد، چراکه این پارادایم ضمانت‌بخش ایده‌های راهگشا برای انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به فقدان مراکز پژوهشی که بتوانند ایده‌های محوری معطوف به راهگشایی برای انقلاب اسلامی را به میدان بیاورند، گفت: هرچند نمونه کار قبلی در این زمینه وجود ندارد و با تربیت پژوهشگر محتوا، تا میدان و تأثیرگذاری در میدان فاصله زیاد است، اما این فاصله زیاد با جهاد علمی کوتاه شده و به نتیجه خواهد رسید.

حجت‌الاسلام موسوی با برشمردن برخی پژوهش‌های میدانی که حتی فکر به انجام دادن آن نیز از دید برخی امکان‌پذیر نیست، گفت: پیمایش بانوان بی‌حجاب در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران که در کارگروه مطالعات فرهنگی پژوهشکده به انجام رسید نشان داد آن چیزی که به نظر امکان‌پذیر نبود، امکان‌پذیر است و حتی نتایج آن به نفع انقلاب اسلامی است.

رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام با اشاره به تجربیات بی‌نظیری که در طول چهار سال فعالیت پژوهشکده به دست آمده است، اظهار داشت: از یک گردنه عبور کرده و ارتباط خود را به صورت کارگروهی پدید آورده‌ایم؛ هر کارگروهی به تناسب توانمندی‌های خود و نیروهای اطراف و موضوع وارد میدان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار شکل‌گیری یک نگارش ژورنالیستی دارای ابعاد روایی در قلم و بیان کارگروه‌های مختلف علمی شد و تصریح کرد: اگر نتوانیم در فضای نگارش مطبوعاتی امروز حضور داشته باشیم، نمی‌توانیم جریان روشنفکری جدید را ایجاد کنیم؛ چراکه جریان روشنفکری در محیط رسمی دانش و ارتباطات تبلیغی شکل نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی بر رساندن پیام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام به مخاطب نخبه تأکید کرد و از همکاران خود در این مرکز خواست که فعالیت‌های پژوهشی را هرچه زودتر به پایان رسانده و بر روی تبلیغ و اطلاع‌رسانی کارهای انجام شده با استفاده از ظرفیت‌های بالفعل مجموعه اهتمام ویژه داشته باشند.