وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که نیروهای پلیس این کشور در عملیاتی سراسری صدها تروریست داعشی را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی‌صباح، علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای پلیس ترکیه در عملیاتی سراسری در مجموع ۲۱۶ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را بازداشت کردند.

داعش در سال‌های اخیر چند حمله تروریستی از جمله حمله به باشگاه شبانه در سال ۲۰۱۷ انجام داده که ده‌ها نفر در این حمله کشته شدند.

پس از حمله تروریستی هفته گذشته عناصر «پ.ک.ک» در آنکار که ۵ کشته و ۲۲ زخمی در پی داشت، اقدامات و تمهیدات امنیتی در ترکیه افزایش یافته است.

به گفته وزیر کشور ترکیه عملیات سراسری علیه عناصر داعش با نام «گُرز-۲۳» و در ۴۵ شهر از جمله آنکارا، استانبول، آنتالیای جنوبی انجام شد.

بازداشت این ۲۱۶ داعشی پس از بازداشت‌های گسترده دیگر از جمله ۱۱۵ نفر در ماه گذشته و ۲۸۳ نفر در ماه آگوست و ۱۴۷ داعشی در ماه مارس انجام می‌شود.

بنابر اعلام منابع امنیتی ترکیه پس از سقوط و انهدام حکومت خودخوانده «خلیفه» تروریست‌های داعش در سال ۲۰۱۹، شماری از اعضای داعش در ترکیه مستقر شدند و شبکه‌ «ولایت خراسان» را در ترکیه تشکل دادند که هدف آن یافتن «شیوه‌های جدید» و جذب عناصر خارجی برای فعالیتش بود و هم‌اکنون به یک «چالش» تبدیل شده است.