اراک- مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: بسیج ورزشکاران این استان ظرفیت ویژه ای برای توسعه ورزش قهرمانی و تربیت نیروی متعهد و متخصص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پیرایش ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان مرکزی، بر اهمیت نقش بسیج ورزشکاران در توسعه ورزش تاکید کرد و گفت: بسیج ورزشکاران همواره در جهت ارتقای سطح ورزش این استان و کشف استعدادهای جدید تلاش کرده است و امید است این مسیر با قوت بیشتری تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در استان مرکزی گفت: بسیج ورزشکاران ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه ورزش استان دارد و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان به موفقیت‌های بزرگ‌تری دست پیدا کرد.

پیرایش، تقویت معنویت و ترویج اخلاق را از اهداف مهم سازمان بسیج ورزشکاران عنوان کرد و افزود: بسیج ورزشکاران ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه ورزش و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص دارد که باید مورد توجه باشد.

واگذاری ورزش حرفه‌ای به بخش خصوصی

مسئول اقشار سپاه روح الله استان مرکزی گفت: سازمان بسیج سپاه روح الله با ایجاد ۲۰ کمیته در حوزه ورزش وظیفه تبیین در ورزش تربیتی و پرورشی در بدنه سازمان بسیج ورزشکاران استان را دارد.

سرهنگ علی مطلبی افزود: تلاش می‌شود با استفاده از این ظرفیت‌ها، ورزش استان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی با انتقاد از دخالت بیش از حد دولت در حوزه ورزش حرفه‌ای، خواستار واگذاری کامل این بخش به بخش خصوصی شد و گفت: ورزش حرفه‌ای به عنوان چهارمین قطب صنعت ثروت‌آفرین در کشور، پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی دارد.

مطلبی افزود: متأسفانه به دلیل مداخلات سیاسی، این پتانسیل به طور کامل شکوفا نشده است و پول‌های هنگفتی از این طریق به جیب اشخاص دیگر و دلالان ورزشی می‌رود.

مطلبی، اداره کل ورزش و جوانان را متولی اصلی ورزش‌های همگانی و قهرمانی دانست و بر لزوم تمرکز این اداره کل بر توسعه ورزش پایه و استعدادیابی تأکید کرد و ادامه داد: با واگذاری ورزش حرفه‌ای به بخش خصوصی، نه تنها شاهد کاهش دخالت‌های سیاسی در این حوزه خواهیم بود، بلکه شاهد سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی در زیرساخت‌های ورزشی و توسعه ورزش‌های حرفه‌ای هستیم.

رعایت اصول اخلاقی در ورزش

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان مرکزی بر ضرورت آموزش اخلاق‌مداری و آگاهی‌رسانی به ورزشکاران در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: ورزشکاران به عنوان الگوهای جامعه، سطح آگاهی خود را در خصوص استفاده صحیح از فضای مجازی و رعایت اصول اخلاقی افزایش دهند.

سرهنگ علی رضایی با بیان اینکه فضای مجازی فرصت‌های بی‌نظیری را برای ورزشکاران فراهم کرده است، افزود: ورزشکاران به عنوان چهره‌های شناخته شده، تأثیر بسزایی بر افکار عمومی دارند از این رو، آموزش اخلاق‌مداری و آگاهی‌رسانی در خصوص خطرات احتمالی فضای مجازی برای این قشر از جامعه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی توسعه ورزش همگانی، حمایت از ورزشکاران، ارتقای سطح علمی مربیان را از جمله برنامه‌های آتی سازمان بسیج ورزشکاران عنوان کرد.