زنجان-معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی زنجان گفت: درسجین روستای بدون مانع در استان شناخته شده و برای تردد معلولان مناسب است‌.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام رجبی، ظهر دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مناسب‌سازی استان زنجان با اشاره به اینکه درسجین روستای بدون مانع در استان شناخته شده و فرد ویلچری بدون کمک می‌تواند در روستا تردد کند، ابراز کرد: ۸۰ درصد جمعیت روستا سالمند است و به راحتی به زندگی روزمره می‌پردازند.

وی به موضوع مناسب‌سازی محوطه گنبد سلطانیه اشاره و عنوان کرد: باید برای این امر اعتبارات لازم پیش‌بینی و نکات فنی رعایت شود.

معاون توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: شهرداری‌های سراسر استان باید ساماندهی معابر و بوستان‌های سطح شهر را در اولویت اقدامات خود قرار دهند. وی ادامه داد: علاوه بر این شهرداری‌ها به‌ویژه در شهرهای زنجان و ابهر نسبت به تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب‌سازی شده اقدام کنند.

رجبی با بیان اینکه یکی از اقدامات دبیرخانه مناسب‌سازی ارزیابی دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی در چهار شاخص ورودی اصلی، آسانسور، سطح شیب‌دار و فضای بهداشتی است، خاطرنشان کرد: این شاخص‌ها برای ۶۶ دستگاه با احتساب ۵۰ امتیاز ارزیابی می‌شود.

وی اظهار کرد: ادارات بهزیستی، برق منطقه‌ای، نوسازی، مدارس، راه‌آهن، مدیریت فرودگاه، توزیع برق، حج و زیارت، فنی و حرفه‌ای، تأمین اجتماعی، مدیریت و برنامه‌ریزی، بنیاد نخبگان، غله و خدمات بازرگانی با وضعیت کیفی خوب ارزیابی شدند.

معاون توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی استان در مورد وضعیت شهرستان‌ها افزود: بیشترین امتیازات به ایجرود و کمترین امتیاز به خدابنده اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه پارک کردن در مکان‌های دارای تابلوی مخصوص پارکینگ معلولان بی‌احترامی به این قشر است، تصریح کرد: باید از طریق فرهنگ سازی و اعمال جریمه و سایر موارد جلوی این کار گرفته شود.