تبریز-معاون سیاسی، و امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز قطب سلامت شمال غرب است که باید توجه ویژه به بخش درمان این استان انجام و امکانات درمانی آن با این ظرفیت متناسب شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی محمدزاده امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سالن رازی دانشکده داروسازی تبریز افزود: وزارت بهداشت با چالش‌های بزرگی چون زیرساخت‌ها عمرانی و تأمین تجهیزات روبرو است که باید در این زمینه تدابیر لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرسودگی فضاهای درمانی استان گفت: بیش از ۶۰ درصد از فضاهای درمانی استان عمر مفید خود را سپری کرده‌اند.

وی گفت: هم اکنون بار وارد شده به بخش سلامت استان بیش از جمعیت آن است و این موضوع نشان از مراجعه مردم دیگر شهرها و استان‌های همجوار به نظام سلامت تبریز دارد که این امر باید در امر بودجه ریزی، توسعه فضاها و تجهیزات درمانی حوزه سلامت آذربایجان شرقی لحاظ شود.

محمدزاده با قدردانی از خیران حوزه سلامت گفت: این افراد بخشی از فشار مالی را از دوش دانشگاه برداشته‌اند که باید قدردان آنان بود.

گفتنی است در این آئین احمدرضا جودتی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز، معرفی و از زحمات بهمن نقی پور در این سمت قدردانی شد.