سنندج_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ایثارگری شهدا و رشادت رزمندگان دوران دفاع مقدس آرامش و امنیت را به کشور ایران اسلامی هدیه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی ظهر دوشنبه در نشست تبیین شهدای روحانی غریب اسارت کردستان که با حضور جمعی از مسئولان و فعالان حوزه ایثار و شهادت در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امنیت و آسایش ایران اسلامی مدیون رشادت شهدا و رزمندگانی است که از جان خود برای دفاع از این آب و خاک گذشتند.

وی افزود: با ایثارگری شهدا و تلاش رزمندگان دوران دفاع مقدس در حال حاضر در سراسر کشور امنیت و آسایش برقرار است.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان در کنار همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، اهتمام ویژه به مقوله شهدا و ایثارگری و برکات این قشر گمنام در عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی با تولید آثار موضوعی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه تولید آثار هنری و فرهنگی می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر باشد، افزود: اخیراً در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان که با حضور هنرمندان کشورهای عراق، آلمان، الجزایر و ارمنستان برگزار شد، آثار فاخری با موضوع شهید، محور مقاومت و شهر غزه اجرا شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

دریایی تصریح کرد: امروز همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و باید رشادت و از جان‌گذشتگی آنها را به جهانیان برسانیم.

وی یادآور شد: در حالیکه رسانه‌های معاند خارج کشور در نهایت دروغگویی وانمود می‌کردند که مدارس و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در ایران تعطیل و راکد است اما با برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و گردهمایی مرضیه دباغ و برقراری همه فعالیت‌های آموزشی این دروغ و فریب معاندین برملا شد.

مدیرک: فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: هم اکنون در سکوت رسانه‌های خبری استکبار جهانی، کودکان شهر غزه به جای رفتن به مدرسه و حضور در برنامه‌های شاد و فرهنگی سمفونی توپ و تانک و گلوله را می‌شنوند و این برای هر انسان آزاده‌ای دردناک است.

در ادامه این نشست ایثارگری‎‌ها و رشادت‌های شهدای روحانی استان تبیین شد.