رقابت‌های کشتی آزاد ژیمنازیاد جهانی بحرین با صعود هفت نماینده ایران به فینال همراه بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان رقابت‌های کشتی آزاد ژیمنازیاد جهانی بحرین و در وزن ۴۵ کیلوگرم بنیامین آشفته در دور اول مقابل بحرین ۱۰ بر صفر پیروز شد و در دور دوم مقابل اوکراین ۲ بر صفر شکست خورد و راهی رده‌بندی شد. آشفته بعدازظهر امروز برای مدال برنز خواهد جنگید.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرمان الهی با پیروزی ۱۰ بر صفر مقابل حریف عربستانی در دور اول و چیره‌شدن بر حریف برزیلی در دور دوم با همین نتیجه، در دور سوم توانست با نتیجه ۸ بر ۶ حریف آذربایجانی خود را شکست دهد و راهی فینال شود. او در فینال با حریفی از اوکراین روبرو خواهد شد.

در وزن ۵۱ کیلوگرم، امیرعباس رمضانی در دور اول حریف آمریکایی را ۱۰ بر صفر پشت سر گذاشت اما متأسفانه در دور دوم مقابل حریف آذربایجانی با نتیجه ۱۲ بر ۹ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم، سام ارشد در دور اول مقابل اوکراین ۶ بر ۴ پیروز ولی در دور دوم، مقابل بحرین ۱۲ بر ۶ بازنده شد و در رپه شارژ با توجه به شکست حریف بحرینی، از دور مسابقات حذف شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، سام سیار در دور اول با ضربه فنی ارمنستان را از مقابل برداشت. در دور دوم مقابل تاجیکستان ۷ بر ۵ پیروز شد. در دور سوم نیز مقابل آمریکا ۱۱ بر یک برد و فینالیست شد. سیار در فینال با حریفی از آذربایجان روبرو می‌شود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، رضا شمسی‌پور حاج‌وند در دور اول چین را با نتیجه ۱۲ بر ۶، در دور دوم برزیل را با نتیجه ۱۲ بر ۲ و در دور سوم آذربایجان را ۳ بر ۲ برد و راهی فینال شد. او در فینال با حریفی از بحرین روبرو خواهد شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، آرشام وهابیان در دور اول حریف آذربایجانی را ضربه فنی کرد. در دور دوم مقابل رومانی ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. در دور سوم نیز مقابل حریفی از رومانی ۱۱ بر یک برد و فینالیست شد. او در فینال با حریفی از بحرین روبرو خواهد شد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم، رضا افشار در دور اول ۸ بر صفر حریف اوکراینی را برد. در دور دوم تاجیکستان را ۲ بر یک از پیش رو برداشت و در دور سوم نیز با برد ۴ بر ۲ مقابل حریفی از مجارستان راهی فینال شد و باید در دیدار نهایی با حریفی از ارمنستان روبرو شود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، کاویان تواهی در دور اول مقابل اوکراین با نتیجه ۱۰ بر ۷ و در دور دوم مقابل ترکیه با نتیجه ۱۱ بر ۵ پیروز شد و راهی فینال شد. او با حریفی از آذربایجان در فینال روبرو خواهد شد.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم اما دیگر نماینده شایسته کشورمان امیرحسین نقدعلی‌پور در دور اول مقابل آمریکا ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. در دور دوم هم مقابل اوکراین پیروز و راهی فینال شد. نقدعلی‌پور در فینال با حریفی از ترکیه روبرو خواهد شد.

گفتنی است دیدارهای فینال تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد.