سرپرست دانشگاه تهران با  بیان اینکه امسال جمع بزرگی از نو دانشجویان را در دانشگاه تهران پذیرا هستیم گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین حسینی در مراسم «نودانشجویان دانشگاه تهران» که امروز (دوشنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۳) در پردیس مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، امسال جمع بزرگی از نو دانشجویان را در دانشگاه تهران پذیرا هستیم. ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه شدند و جمعیت ورودی دختران بیش از پسران است. همچنین بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و نزدیک به ۲ هزار نفر در مقطع دکترا در این سال تحصیل وارد دانشگاه تهران شدند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دوران سخت رقابت را پشت گذاشتند، گفت: ورود به دانشگاه تهران، ورود آسانی نیست؛ ورود شما به معنای تداوم آموزش، تحقیق و توسعه علمی کشور و به معنای تداوم نشاط و امید در دانشگاه تهران است.

سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به دوران همه‌گیری کرونا گفت: همه ما تجربه تلخی را در دوران همه‌گیری کرونا پشت سر گذاشتیم. وقتی در محوطه قدم می‌زدیم غمگین بودیم از اینکه دانشجویان در دانشگاه‌ حضور نداشتند. امروز حضور دانشجویان حضور امید است.

وی با اشاره به اولین ورودی دانشگاه تهران در بهمن ۱۳۱۳ گفت: امسال نودمین سال تاسیس دانشگاه تهران را گرامی می‌داریم.

حسینی با بیان اینکه دانشگاه تهران در تمامی تحولات ۹۰ سال اخیر یکی از تاثیرگذارترین نظام آموزشی در فضای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه بوده است، گفت: همه ما به خود می‌بالیم که در چنین دانشگاهی نفس می‌کشیم.چرا که ستارگان پر فروغی را احاطه کرده است.

‌وی با تاکید بر استفاده دانشجویان از همه ظرفیت دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است و در همه حوزه‌های علوم انسانی اجتماعی، هنر، فنی، علوم پایه دامپزشکی و کشاورزی در دانشگاه تهران گرد هم آمده است. انتظار داریم دانشجوی دانشگاه تهران از فضای جامع بودن این دانشگاه استفاده کنند.

وی افزود: ما در حوزه برنامه‌های آموزشی دانشگاه ۲ برنامه تحت عنوان برنامه «دو وجهی» و «کهاد» داریم. این دو برنامه فرصتی را فراهم می کند که علاوه بر آموزش در حوزه تخصصی از دوره‌های دیگر رشته‌ها نیز استفاده کنند. بنابراین دانشجویان باید از فضای بین‌رشته‌ای دانشگاه تهران استفاده کنند.

حسینی با بیان اینکه دانشگاه فقط کارکرد علمی ندارد، گفت: فضای دانشگاه باید فعالیت‌های دیگری را نیز برای ما فراهم کند.

وی ادامه داد: یکی از محورهای برنامه دانشگاه تهران مسئله مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.دانشجویان باید در فضای دانشگاه این وظیفه را تمرین کنند تا در آینده دانشجویان عناصر تاثیرگذار در اقصی نقاط کشور باشند.