مهدی آذرمکان قائم مقام معاونت صدا و مدیر رادیو ایران در نشست خبری عوامل «هفته‌های ایرانی» از روند ساخت این برنامه در استان های کشور سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، برنامه «هفته‌های ایرانی» به موازات ابلاغ سند تحول سازمان و همزمان با تأکید بر ۲ اصل «هویت‌محوری» و «عدالت‌گستری» روانه آنتن رادیو ایران شده است که عوامل سازنده این برنامه هر هفته راهی یک استان شدند و برنامه در استان های مختلف ساخته شد. با پایان فصل اول برنامه، عوامل سازنده در واحد ۱۶۲ صداوسیما (امور ارتباط با مخاطبان) حاضر و پاسخگوی تماس‌های مردمی شدند.

نشست خبری این برنامه با اجرای ابوذر ابراهیم مدیر روابط عمومی معاونت صدا و با حضور مهدی آذرمکان قائم مقام معاونت صدا و مدیر رادیو ایران، کاظم داداشی مدیر گروه جامعه و سلامت این شبکه، یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و تمدن، مصطفی جعفریحیی مدیر فضای مجازی، وحید بیات و متین‌السادات فیروزی تهیه‌کنندگان، خاطره ارج و حسن همایی گویندگان شبکه، نوید دانشور و گیتی محمدی گزارشگران و محمودرضا حسنلو مسئول روابط عمومی‌ برگزار شد.

ابوذر ابراهیم مدیر روابط عمومی معاونت صدا در ابتدای نشست با اشاره به اهداف تولید برنامه «هفته‌های ایرانی» گفت: این کلان طرح بر مبنای سند تحول رسانه ملی و با تاکید بر هویت محوری و عدالت گستری شکل گرفت و عوامل سازنده برنامه طی یک سال به ۳۱ استان سفر کردند. این طرح با ابتکار عمل آقای آذرمکان قائم مقام معاونت صدا و مدیر رادیو ایران، همراهی مدیران گروه و برنامه‌سازان شکل گرفت.

وی در ادامه با بیان تماس‌های مردمی ادامه داد: امروز در بازه زمانی یک ساعته، حدود ۱۰۰ تماس مردمی داشتیم و شنوندگان همیشه همراه رادیو نظرات‌شان را پیرامون این برنامه بیان کردند. تماس‌های مردمی نه تنها دلگرم‌کننده است، بلکه اقبال مردم را نسبت به این برنامه نشان می‌دهد.

مهدی آذرمکان قائم مقام معاونت صدا و مدیر رادیو ایران واحد ۱۶۲ صداوسیما را پل ارتباط میان مخاطبان و برنامه‌سازان برشمرد و افزود: شنیدن نظرات شنوندگان که همیشه همراه با برنامه‌های رادیو هستند نه تنها شیرین است، بلکه فرصتی فراهم می‌شود تا برنامه سازان و مخاطبان با هم گفتگویی داشته باشند و ما هم از پیشنهادهای آنها در ادامه مسیر راه بهره ببریم. طرح «هفته‌های ایرانی» از مهر سال گذشته شروع و مهر امسال با سفر به زنجان خاتمه یافت.

وی بیان کرد: این کلان طرح بر مبنای سند تحول و برنامه‌ریزی دقیق شکل گرفت. از مقطعی که من به رادیو ایران آمدم به دنبال طرح جامع، خلاقانه و نوآورانه در رادیو ایران بودم که به طرح «هفته‌های ایرانی» رسیدیم. اولین استانی که به سراغش رفتیم کردستان بود. وقتی از این استان شروع کردیم، تمام برنامه‌های رادیو ایران متمرکز بر آن استان شد و تلاش کردیم هر آنچه بر استان کردستان می‌گذرد، روایت کنیم. بقیه استان‌ها به این شکل ادامه پیدا کرد. از سوی دیگر با سفر عوامل به استان، برنامه‌های مختلف استان مربوطه در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و ... در قالب برنامه‌های رادیو ایران روانه آنتن شد.

قائم مقام معاونت صدا در پاسخ به سوال مجری درباره تاکید این برنامه بر توسعه سبک زندگی ایثارگرانه و دیدار با خانواده شهدا در هر استان عنوان کرد: در سند تحول ۱۲ محور تاکید شده است و سعی کردیم همه محورها را در برنامه «هفته های ایرانی» اجرا کنیم. همچنین با توجه به تاکید بر فرهنگ ایثار و شهادت این موضوع نیز در برنامه «هفته‌های ایرانی» مورد توجه قرار گرفت.

کاظم داداشی قائم مقام رادیو ایران و مدیر گروه جامعه و سلامت با بیان این موضوع که حضور در واحد ۱۶۲ تجربه خوبی بود، ادامه داد: وقتی برنامه‌ساز با مخاطب ارتباط داشته باشد از او انرژی دریافت می‌کند، به ویژه اینکه مخاطب امروز ما هوشمند و آگاه است.

یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و تمدن شبکه رادیویی ایران نیز گفت: ما تلاش کردیم در طرح برنامه «هفته‌های ایرانی» به برنامه‌های فرهنگی در استان‌ها توجه کنیم.