قم- مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت: امروز درگیر یک جنگ شناختی بر محور جنگ ترکیبی هستیم که دشمن با اقناع سازی و تحریف واقعیت‌ها سعی در نفوذ بر اذهان مردم را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان قم اظهار کرد: مصرف بهینه انرژی از جمله گاز نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است که در بخش‌های صنعتی و خانگی باید محقق شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم بیان کرد: امروز درگیر یک جنگ شناختی بر محور جنگ ترکیبی هستیم که دشمن با اقناع سازی و تحریف واقعیت‌ها سعی بر نفوذ بر اذهان مردم را دارد.

وی ادامه داد: جنگ شناختی امروز که با آن مواجه هستیم چند بعد دارد و این مساله از تهدیدهایی بشمار می‌رود که توسط انسانی از گروهی نسبت به گروه دیگری می‌انجامد.

متقیان ابراز کرد: پدافند غیرعامل می‌بایست با تهدید جنگ شناختی مقابله کند که اقداماتی در این راستا و بین دستگاه‌ها توسط کارگروه‌هایی در حال انجام است.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم عنوان کرد: دشمن امروز از چند جهت ما را مورد هدف قرار داده که عرصه دیپلماسی و نظامی یکی از وجوه این جنگ تمام عیار است.

وی اذعان کرد: امروز دشمن سعی بر نفوذ و تسخیر اذهان مردم را دارد و بخش مردم محور پدافند غیرعامل استان قم و حتی در سطح کشوری نیز اقدامات و تمهیداتی را ضمن مقابله با امر اندیشیده شده است.

متقیان گفت: دشمن در عملیات روانی و شناختی سعی دارد تا مردم و اذهان را فریب دهد و ترس به دل جامعه بی اندازد که عمده این اقدامات در رسانه انجام می‌شود و گروه‌های حمله کننده مشخص نیستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم تصریح کرد: همه مسئولان و دستگاه‌های بایستی خود برای مقابله با انواع تهدیدات آماده کنند و مسئولان هر دستگاه وظیفه این رسالت خطیر را برعهده دارند.

وی یادآور شد: شرکت گاز استان قم به لحاظ مقابله با میزان بحران ناترازی در شرایط مطلوبی قرار دارد و طی سالیان گذشته اقداماتی خوبی را انجام داده است.

متقیان خاطرنشان کرد: ناترازی انرژی از تهدیدهایی است که استان قم و دیگر استان‌ها به صورت احتمالی تهدید می‌کند و برای مقابله آن بایستی تدابیری اندیشیده شود.