تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱

وزارت دفاع آمریکا امروز اعلام کرد: از ایران خواستیم که به حمله (تجاوز) نظامی اخیر اسرائیل علیه خود پاسخ ندهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز دوشنبه اعلام کرد: از ایران خواستیم که به حمله (تجاوز) نظامی اخیر اسرائیل علیه خود پاسخ ندهد.

پنتاگون در این خصوص اضافه کرد: ما در حال حاضر ارزیابی نداریم که آیا ایران تصمیم گرفته به حمله (تجاوز) اسرائیل پاسخ دهد یا خیر.

این در حالیست که پیشتر سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از توحش رژیم صهیونیستی در غرب آسیا حمایت کرده بود.

وی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفته بود: اسرائیل حق دارد که از خود در برابر خطرات دفاع کند و واشنگتن از این حق حمایت می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی دو روز پیش در حالی مدعی شد که «اهدافی در ایران را با موفقیت هدف قرار داد» که قرارگاه پدافند هوایی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط نظامی» وارد شد.

متن قرارگاه پدافند هوایی کشور به شرح ذیل بود:

«به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.