ساری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از آغاز ثبت‌نام جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید در استان خبر داد و گفت: ترویج و تقویت فرهنگ کار هدف این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاری جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید در کل کشور است، اظهار کرد: این جشنواره در راستای اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار و با رویکرد ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارج نهادن به اندیشه‌ها، تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند کارگران و تشویق نیروهای کارگری مولد، متخصص و مبتکر به منظور ترویج و ارتقای هر چه بیشتر فرهنگ کار، رعایت انضباط در محیط کار، مشارکت، خلاقیت و نوآوری و ایجاد انگیزه در بین کارگران عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ابراز امیدواری کرد با توجه به شعار امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، با تعامل دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی شاهد حضور پررنگ جامعه کار و تولید استان در این جشنواره باشیم.

این مسئول بر ضرورت معرفی برترین‌های جامعه کار و تلاش به جامعه تاکید کرد و ادامه داد: اعتمادآفرینی، تقویت روحیه کار و تلاش بین نیروهای مولد، متخصص، مخترع و مبتکر، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تبادل و اشتراک‌گذاری اطلاعات، تجارت، دانش و مهارت‌های علمی و تجربی در جامعه کار و تولید از اهداف برگزاری این رویداد است.

باقری با اعلام اینکه مازندران سرشار از ظرفیت‌های بالقوه برای سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل است و برای شکوفایی این ظرفیت‌ها باید همت جهادی و ترویج کار گروهی را مدنظر قرار داد خاطرنشان کرد: همه کارگران، گروه‌های کار و واحدهای فعال در سه بخش اقتصادی صنعت، خدمات و کشاورزی استان می‌توانند به سامانه اینترنتی https://emtenan.mcls.gov.ir/ مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام تا یک آذر ادامه دارد عنوان کرد: علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مرکز استان به دبیرخانه جشنواره در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در شهرستان‌ها به ادارات تابعه مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی خلاق و کار آفرین نقش ارزنده‌ای در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کشور دارد و باید نخبگان این قشر زحمتکش را که بار سنگینی برای پیشرفت همه جانبه کشور به دوش می‌کشند به مردم و جامعه معرفی کرد.

باقری در پایان گفت: انتخاب و معرفی کارگران، گروه‌های کار و واحدهای تولیدی نمونه هر ساله در سه مرحله مقدماتی در سطح کارگاهی و کارخانه، نیمه نهایی در سطح استانی و مرحله نهایی در سطح کشور صورت می‌گیرد و برگزیدگان طی مراسمی تحت عنوان جشنواره امتنان، در استان‌ها و در کشور تجلیل می‌شوند.