رئیس جریان مخالف کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نخست‌وزیر این رژیم باید مسئولیت شکست‌های صهیونیست‌ها را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «یائیر لاپید» رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی، در سخنرانی خود در کنست این رژیم به شدت به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اشغالگران تاخت.

لاپید در این سخنان اعلام کرد: به نتانیاهو می‌گویم که اگر می‌خواهی تمام دشمنانمان را بُکُشی باید مسئولیت کشته‌شدن فرزندانمان را نیز به عهده بگیری. نخست‌وزیر باید مسئولیت شکست‌ها را بپذیرد.

وی با اشاره به فرار حریدی‌ها (صهیونیست‌های افراطی) از خدمت افزود: قانونی برای شانه خالی‌کردن از خدمت نظامی وجود نخواهد داشت. در حالی که سربازان ما هر روز کشته و زخمی می‌شوند، نتانیاهو در تلاش است که قانون فرار از خدمت نظامی را تصویب کند.

لاپید ادامه داد: هیچ تغییر مثبتی از سوی کابینه نتانیاهو انجام نگرفته است. کابینه، هیچ توافقی را برای آزادی اسرا امضا نمی‌کند. هیچ‌کس بیش‌تر از نتانیاهو «اسرائیل» را تضعیف نکرده است.

وی گفت: بن گویر به جای تأمین امنیت اسرائیلی‌ها، روی خون می‌رقصد و هنگام انجام عملیات (ضدصهیونیستی) توئیت می‌زند. وزیر دارایی حتی یک ماشین‌حساب هم ندارد و در حالی که وضعیت اقتصادی ما در حال فروپاشی است در حد ۴ میلیارد شکل (واحد پول سرزمین‌های اشغالی) اشتباه می‌کند.

لاپید بیان کرد: کابینه از اغلبیت آرای اسرائیلی‌ها برخوردار نیست و باید برود. کابینه کنونی بیش از هر کابینه‌ای قبل از خود، «اسرائیل» را تضعیف کرده است.