تبریز - خبرگزاری مهر : رئیس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: برای نخستین بار در استان دوره روزنامه نگاری پیشرفته در تبریز برگزاری می‌شود.

محمدحسین حسینی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر در تبریز افزود : این دوره با هدف ارتقای سطح دانش علمی و کاربردی روزنامه نگاران شاغل در آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به محورهای ارایه شده در این دوره گفت: ویراستاری خبر،روابط عمومی و ارتباط با رسانه، خبر نویسی مدرن، گرافیک و صفحه آرایی در مطبوعات و آشنایی با خبرگزاری ها و نقش آن در ارتباطات جهانی عناوین دروس دوره ها هستند.

به گفته حسینی ، این دوره با مشارکت کانون فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان و مطبوعات و تبلیغات اسلامی استان و با هدف افزایش سطح کیفی نشریات استانی برگزار می شود.

وی از محدودیت ظرفیت دوره های پیشرفته خبر داد و اظهار داشت: دانش آموختگان ممتاز دوره مقدماتی، کارکنان و مدیریان مسئول و سردبیران نشریات محلی در اولویت حضور و استفاده از این دوره ها قرار دارند.

رئیس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در عین حال یادآور شد: مدیران مسئول ، خبرنگاران، سردبیران و کارکنان نشریات محلی استان 50 درصد تخفیف دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به وضعیت مطبوعات در آذربایجان شرقی ، گفت : متاسفانه اغلب مطبوعات استانی به علت کمبود خبرنگار و روزنامه نگار حرفه‌ای به روزمرگی دچار شده‌اند که این بحث قابل بررسی و تامل است.

حسینی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان شرقی در حال حاضر با 105 نشریه داخلی و عمومی هفت دفتر خبرگزاری با بیش از 750 شاغل در مطبوعات و خبرگزاری‌ها، پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی در جایگاه سوم کشوری قرار دارد و هم اکنون در این استان هشت روزنامه، 31 هفته نامه، 5 دو هفته نامه،30 ماهنامه، 24 فصلنامه، سه دو فصلنامه منتشر می‌شود.