مدیر شبکه العالم با یادآوری تأثیرگذاری بالای رسانه ها به ویژه تلویزیون، گفت: رسانه ها الگویی مؤثر در بهبود عفاف و حجاب در جامعه محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری هر، نوید بهروز مدیر شبکه العالم در گفتگو با ستاد خبری نخستین جشنواره بین المللی تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب "نور" یادآور شد: تمامی رسانه ها اعم از سینما و تلویزیون و مطبوعات که مخاطبین اصلی و عموم مردم هستند اثرگذاری مثبت یا منفی بسیار بالایی دارند و می توانند به عنوان الگویی مؤثر جهت بهبود عفاف و حجاب در جامعه مطرح باشند.

وی در مورد الگوسازی صحیح رسانه ها گفت: ارائه الگوی متناسب با عرف جامعه در زمینه عفاف و حجاب از سوی مسئولان رسانه ها به طور حتم، تأثیرگذاری بالایی به دنبال خواهد داشت.

بهروز در زمینه رفتار و پوشش مجریان و گویندگان تلویزیونی و تأثیر آنان بر مخاطبان تصریح کرد: مجریان و گویندگان هرقدر خبری خوب و مفید ارائه دهند اما ظاهر خوب و عالی نداشته باشند نمی توانند تأثیر زیادی بر مخاطب بگذارند.

وی برخورد فیزیکی با مسئله حجاب را رد کرد و افزود: به طور حتم برخورد فیزیکی با حجاب نتیجه معکوس دارد چرا که با پرداختن به آموزش و ارائه الگوهای صحیح چون حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) به دختران در کنار فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی، علمی و سیاسی و تهذیب نفس بسیار مؤثرتر خواهد بود.