معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی مراسم ویژه‌ای برای دهه آخر ماه صفر در نظر گرفته شده و مسلمانان سراسر دنیا به‌ ویژه ایران در روز ارتحال پیامبر، قبل از نماز ظهر و عصر زیارت حضرت رسول اکرم(ص) از بعید را طی مراسم باشکوهی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری مرتبط با فعالیتهای دهه آخر ماه صفر و زیارت بعید حضرت رسول اکرم (ص) با اشاره به اینکه پایان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی مصادف با ارتحال حضرت محمد است، اظهار داشت: ایشان مصداق بارز وحدت اسلامی است و همه مسمانان جهان با هر مذهبی به رسالت و نبوت حضرت محمد اعتقاد دارند.

وی در ادامه به احادیث و روایات موجود در زیارت حضرت رسول اکرم اشاره کرد و افزود: کسانی که توفیق زیارت آن حضرت را از نزدیک ندارند، از راه دور می توانند زیارت کنند. خود ایشان در احادیثی فرمودند " هر کس به زیارت من بیاید در روز قیامت شفیع او باشیم" و یا در جای دیگر می فرماید "هر که در هر نقطه ای از کره زمین به من سلام کند سلامش به من می رسد و هر کس بر سر قبرم به من سلام کند آن را می شنوم" و یا "هر که زنده و مرده مرا زیارت کند روز قیامت شفیع او باشم". از این رو احادیث از نبی اکرم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حجت الاسلام روحانی نژاد با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی 3 سال است بحث زیارت حضرت رسول (ص) را از راه دور مطرح کرده و امسال که سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی است به طور ویژه به این برنامه پرداخته است، تصریح کرد: 28  صفر روز رحلت حضرت رسول اکرم است که محور وحدت همه فرق اسلامی و مورد احترام همه ادیان و مذاهب اسلامی و انسانهای آزاد اندیش، اندیشمند و وارسته است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به استکبار و قدرتهای جهانی در رابطه با پیامبر اکرم و اهانت و توطئه برخی از کشورها چون دانمارک به ساحت مقدس پیامبر اکرم، گفت: در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی لازم است  مسلمانان سراسر دنیا به ویژه ایران در روز ارتحال پیامبر بزرگوار اسلام قبل از نماز ظهر و عصر همه هیئتهای مذهبی و مساجد زیارت حضرت رسول اکرم با عنوان " زیارت حضرت رسول از بعید" را با فراخوانی از همه مردم طی مراسم با شکوهی برگزار کنند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی دارد در این زمینه ضمن همکاری و راهنمایی، مبلغان مورد نیاز این مراسم را تأمین کند، یادآور شد: دهه آخر صفر بیش از 30 هزار هیئت مراسم عزاداری برگزار خواهند کرد که از روز اربعین امام حسین (ع) به مدت 10 روز تا شهادت امام رضا (ع) ادامه دارد. همچنین 10 هزار مبلغ به مناطق مختلف اعزام کرده است.

حجت الاسلام روحانی نژاد در ادامه اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر تنوع برنامه ها، فعالیتهایی برای جوانان داشته که امسال به تشکیل 4 هزار هسته جوان و 3 هزار نشریه با موضوعات اتحاد ملی و انسجام اسلامی پرداخته است.

وی افزود: امسال در مساجد، دانشگاهها و به ویژه دبیرستانها بیش از 8 هزار گفتمان دینی با بهره گیری از اساتید دانشگاه و حوزه علمیه برگزار شد، از سوی دیگر صدا و سیما به عنوان یکی از اعضای مصوب ستاد شؤون مناسبتهای مذهبی با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری می کند.