شیوه برخورد با مشکلات هر منطقه از شهر با منطقه دیگر و حتی هر ناحیه از یک منطقه با ناحیه دیگر متفاوت است و از این رو طرح محله محوری با رویکرد شهروند مداری در تهران به اجرا در آمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قائم مقام معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب در جلسه معاونان ترافیک شهرداری های مناطق بیست و دو گانه تهران اظهار کرد: ترافیک اسفند ماه با توجه به خریدهای نوروزی حال و هوای ویژه ای دارد و از این رو تدابیر و تمهیدات ویژه ای را نیز می طلبد و به این منظور دستور العمل اجرایی استقبال از بهار به بیست و دو منطقه شهرداری تهران ابلاغ شده است.

براساس این گزارش، مهندس بهنام خشنودی افزود: برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر جهت جابجایی شهروندان، حداکثر ظرفیت و قابلیت حمل و نقل عمومی از جمله خطوط سه گانه مترو، نواحی پنج گانه تاکسیرانی و مناطق دوازده گانه اتوبوسرانی به کار گرفته می شود و به منظور رفع کاستی ها و کمبودهای موجود برنامه ریزی های مورد نظر آغاز شده است.

وی با اعلام آغاز عملیات ترافیکی استقبال از بهار در سطح مناطق بیست و دو گانه شهرداری تهران، تصریح کرد: رفع کمبودها و نواقص تجهیزات ایمنی و ترافیکی، ایستگاه های اتوبوس، علائم عمودی و افقی، تابلوهای ترافیکی، مبلمان شهری، گارد ریل ها و خط کشی ها از جمله اقدامات پیش بینی شده است.

قائم مقام معاون ترافیک شهرداری تهران با اشاره به همکاری و هماهنگی با راهنمایی و رانندگی به منظور نظم دهی به رفتارهای ترافیکی اضافه کرد: پایانه های مسافربری تهران به عنوان ویترین شهر بازپیرایی شده و بهداشت و نظافت و آراستگی و پاکیزگی آنها با همکاری شهرداری های مناطق مورد توجه قرار می گیرد.

مهندس خشنودی با ضروری دانستن ایجاد روحیه آرامش و نشاط در شهر در آستانه سال جدید ادامه داد: به این منظور اماکن و فضاهای مربوط به این معاونت متناسب با آغاز سال نو آذین بندی و تزیین می شوند.

وی در پایان خطاب به معاونان ترافیک شهرداری مناطق، کیفیت، سرعت و دقت را به عنوان سه ویژگی پروژه های ترافیکی برشمرد و گفت: حضور میدانی مسئولان ترافیکی در سطح معابر شهری برای اطلاع بلاواسطه از مسائل و مشکلات ترافیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.