وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا نگرش و عملکرد واشنگتن را زمینه ساز تنزل جایگاه آمریکا در جهان خواند .

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رودریگرز فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا با منوچهر متکی وزیرامور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

دراین دیدار روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

متکی مناسبات دو جانبه بین جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا را دوستانه و رو به رشد و در جهت منافع دو ملت خواند و تاکید کرد: روسای جمهور دو کشور در عالیترین سطح بر گسترش مناسبات نظارت دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: زیاده خواهی های آمریکا در جهان امر تازه ای نیست، آنها تصور می کنند درهمه جای جهان منافع دارند و کشورها باید منافع آنها را تامین کنند، در حالی که این نوع نگرش  و عملکرد، دولت آمریکا را در جهان دچار تنزل موقعیت کرده و دیگر ملت ها حاضر به پذیرش زیاده طلبی آمریکا نیستند.

علی رودریگرز نیز در این دیدار با تشریح وضعیت صنعت نفت این کشور، رویکردها و کارشکنی های آمریکا را در این رابطه توضیح داد.

فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا مناسبات جاری بین دو کشور را در سطح عالی خواند و تاکید کرد امضای توافقنامه ها و قراردادهای بین دو کشور، افق های تازه ای را گشوده است.