تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۴

جمهوری اسلامی ایران در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه گردشگری سوئد که 23 الی 26 اسفند 86 در گوتنبرگ برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان میراث فرهنگی در نمایشگاه گردشگری سوئد TUR 2008 با 13 شرکت کننده جلوه های فرهنگی و تمدنی و توریستی کشورمان ایران را در معرض دید جهانیان قرار خواهد داد.

با توجه به اینکه تعداد قابل ملاحظه ای از متخصصین صنعت گردشگری و مسافرتی و کاربران این حرفه در کشورهای منطقه نوردیک زندگی می کنند و در این منطقه مسافرت و گردشگری رو به افزایش می باشد، یکی از مهمترین بازارهای جهانی و مسافرتی در کشورهای نوردیک، نمایشگاه Tur سوئد می باشد که هر ساله به مدت چهار روز در مرکز نمایشگاهی سوئد گوتنبرگ برگزار می شود.

نمایشگاه  TUR 2008 یکی از مراکز مهم در توسعه صنعت گردشگری جهان شناخته شده و در سال های اخیر در این زمینه تمرکز و فعالیت های بیشتری از جمله برنامه کنفرانس ها و سمینارها صورت پذیرفته است. هم چنین با حضور سخنرانان و افراد اصلی و مهم از سراسر دنیا در نمایشگاه سوئد، شرکت کشورها از منظر آشنایی با دستاوردها و توسعه نظام بازاریابی و تبلیغات گردشگری بسیار سودمند ارزیابی می شود.

در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه گردشگری سوئد هتل ها، مراکز کنفرانس ها، تور اپراتورها، مجلات مسافرتی، رسانه های خبری، شرکت های اجاره (قایق، اتومبیل، خانه، کلبه های تفریحی)، مراکز درمانی، سازمان های بین المللی توریستی، آژانس های مسافرتی، شرکت های اتوبوسرانی، مسافران تجاری، شرکت های حمل و نقل، راهنمایی مسافرتی، سازمان های تجاری، کمپینگ ها، جاذبه های گردشگری، دفاتر گردشگری، اکوتوریسم، سیستم های رزرواسیون و اطلاعات ، مطبوعات (راهنمای مسافرتی -Map ) ، مدیران فروش و کاروان ها حضور خواهند داشت.

بر اساس اعلام مجری نمایشگاه گردشگری سوئد، هر ساله حدود 2000 شرکت کننده از 100 کشور جهان در آن شرکت می کنند و کشورهای در حال توسعه گردشگری با حضور در این نمایشگاه می توانند از تجارت و قدرت مهمترین شرکت های گردشگری و مسافرتی در منطقه نوردیک بهره مند شوند.