مشهد - خبرگزاری مهر: همزمان با یکصدمین سال تولد استاد حسین میرخانی طی مراسمی از نفیس ترین قرآن کریم خط نستعلیق ایران در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حسین عابدی، مدیر عامل مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی ظهر امروز در این مراسم گفت: پس از واگذاری امتیاز چاپ این قرآن نفیس به مؤسسه پژوهش های هنری آوای قلم در خرداد ماه گذشته، توافقنامه ای بین دو مؤسسه منعقد شد که قرآن خط نستعلیق میرخانی تا پایان سال جاری با بهترین کیفیت به چاپ برسد.

وی افزود: در این 9 ماه، بیش از شش هزار ساعت کار فشرده و شبانه روزی صورت گرفت و شش بار از سوی مؤسسات قرآنی و دارالقرآن الکریم تصحیح و غلط گیری شد.

محمد علی گرجستانی از اساتید برجسته خوشنویسی کشور نیز گفت: استاد میرخانی به خاطر موقعیت خاص تاریخی و توانایی بالای خود توانستند هنر خوشنویسی را تا مدتها وامدار خود نمایند.

وی افزود: کتابت قرآن، یکی از شاهکارهای این استاد است که امروز پس از گذشت حدود نیم قرن، تجدید چاپ می شود.

گرجستانی خاطر نشان کرد: استاد میرخانی 16 سال عمرشان را برای نگارش قرآن کریم صرف کرد. کار کتابت ایشان، به عقیده بسیاری از کارشناسان، یک اعجاز است.

در این مراسم همچنین پیام اشرف السادات میرخانی، دختر استاد، متنی حاوی تقدیر از دست اندرکاران چاپ قرآن مرحوم میرخانی قرائت شد.

استاد سید حسین میرخانی این قرآن را در سال 1339 هجری شمسی کتابت کرده است که در همان سالها دو بار به چاپ رسید و بنا به درخواست بسیاری از هنرمندان، مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی تصمیم به چاپ این اثر نفیس گرفت.

این قرآن بسیار نفیس که به خط نستعلیق مرحوم سید حسین میرخانی، استاد مسلم خوشنویسی ایران، کتابت شده است، به همت مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی و مؤسسه پژوهشهای هنری آوای قلم به زیور طبع آراسته شده و به زودی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.