بوشهر - خبرگزاری مهر: کارشناس مسئول سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون 20 هزار و 782 مسافر از موزه رئیسعلی دلواری در شهر دلوار از توابع شهرستان تنگستان بازدید کرده اند.

احمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر افزود: میزان استقبال و بازدید مسافران نوروزی از موزه رئیسعلی دلواری در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در این موزه برخی از تجهیزات جنگی، اسناد تاریخی و وسایل شخصی رئیسعلی دلواری و همر زمانش به نمایش گذاشته شده است که از جذابیت خاصی برخوردار است.

دهقانی تصریح کرد: موزه رئیسعلی دلواری در زمینی به مساحت چهار هزارو ‪ ۲۰۰‬متر مربع با زیربنای ‪ ۸۳۰‬متر مربع دارای ‪ ۲۱‬اتاق تو د رتو که پیش از این منزل رییس علی دلواری بوده برپا شده است.

کارشناس و مسئول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مرمت، توسعه و بازسازی این موزه که از مصوبات سفر نخست استانی رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان بوشهر بوده است موجب احیاء و سر زندگی این موزه شده است.

دهقانی یادآور شد: موزه رئیس علی دلواری از جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر است که بخشی از تاریخ کهن و مبارزاتی مردم این استان در دفاع از این خطه از مرز و بوم را در خود جای داده است.

شهر دلوار در 60 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قرار دارد.