وزارت خارجه آمریکا شب گذشته از تجدید قرارداد خود با شرکت " بلک واتر" به مدت یک سال دیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، در حالی که این شرکت سال گذشته مرتکب جنایتی در عراق شد که به کشته شدن تعدادی از غیرنظامیان عراقی منجر شد، وزارت خارجه آمریکا هدف از تجدید قرارداد خود با این شرکت خصوصی را تامین امنیت برای دیپلماتهای آمریکایی در بغداد اعلام کرد ، اما گفت که این قرارداد می تواند در هر زمانی لغو شود.

بر پایه این گزارش، بلک واتر دارای یک قرارداد پنج ساله با وزارت خارجه به منظور برقراری امنیت دیپلماتیک است. قرارداد این شرکت "هفتم می" به اتمام خواهد رسید .

" گریگوری استار" یک مقام در دفتر امنیت دیپلماتیک در وزارت خارجه آمریکا گفت: از آنجایی این قرارداد تمدید شده که ماموران دفتر تحقیقات فدرال آمریکا هنوز درباره تیراندازی این شرکت به سوی غیرنظامیان به نتیجه نرسیده اند.

به گزارش مهر، شرکت امنیتی بلک واتر از جمله شرکتهایی بود که به سبب عقد قرارداد با وزارت امور خارجه آمریکا، به بهانه  کمک در برقراری امنیت در عراق وارد این کشور شد، اما کارمندان این شرکت به جای عمل به وظایف خود در اموری همچون قاچاق سلاح و کشتار بی دلیل شهروندان عراقی شرکت می کردند که مهمترین این فعالیتها که سبب واکنش گسترده جهانیان شد حادثه 25 شهریور میدان نیسور بغداد است.

در پی واقعه روز 25 شهریور در میدان نیسور بغداد که طی آن 17 غیرنظامی عراقی در اثر تیراندازی ماموران شرکت "بلک واتر" کشته شدند؛ شرکتهای امنیتی خصوصی آمریکایی و انگلیسی هدف خشم و انتقاد مردم و مسئولان عراقی قرار گرفتند. دولت "نوری المالکی" نخست وزیر نیز دستور اخراج شرکت بلک واتر از عراق را صادر کرد.