جان هرت، بازیگر فیلم سینمایی "ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین"، از افتتاح شصت و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن با فیلم جدید استیون اسپیلبرگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بی بی سی اعلام کرد بازیگر قدیمی بریتانیایی که در چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های ماجراجویانه "ایندیانا جونز" نقش شخصیت آبنر ریونوود را به عهده دارد، با اعلام این خبر به جاناتان راس از شبکه بی بی سی وان گفت سوگند خورده درباره جزئیات داستان فیلم چیزی نگوید.



هریسن فورد در صحنه‌ای از "ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین"

پیش از نیز صحبت‌هایی درباره افتتاح جشنواره معتبر فرانسوی با فیلم جدید اسپیلبرگ بود که قرار است از روز 22 مه (دوم خرداد 87) به صورت همزمان در ایالات متحده، کانادا و بسیاری از نقاط دنیا به نمایش درآید. برنامه جشنواره کن سال 2008 اواخر این ماه اعلام می‌شود. مسئولان جشنواره هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

هرت 68 ساله که برای بازی در فیلم‌های "قطار سریع‌السیر نیمه‌شب" و "مرد فیل‌نما" نامزد اسکار شد، به مجری برنامه گفت هریسن فورد که در 65 سالگی بار دیگر در نقش قهرمان چابک داستان ظاهر شده، "عالی" است. او افزود: "جز حرف‌های خوب چیز دیگری نمی‌توانم درباره او بگویم. این مجموعه متعلق به فورد است."

داستان جدیدترین "ایندیانا جونز" در سال‌های 1950 روی می‌دهد و شیا لابوف، کیت بلانشت، ری وینستن و جیم برودبنت نیز به مجموعه اضافه شده‌اند. 18 سال از آخرین باری که فورد، اسپیلبرگ و جرج لوکاس در مقام تهیه‌کننده در فیلمی از مجموعه "ایندیانا جونز" با هم کار کردند می‌گذرد.

مجموعه "ایندیانا جونز" سال 1981 با فیلم سینمایی "مهاجمان صندوقچه گمشده" آغاز شد و دومین قسمت آن سال 1984 با عنوان "ایندیانا جونز و معبد مرگ" به نمایش درآمد. سومین قسمت این مجموعه هم "ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی" بود. سه فیلم اول "ایندیانا جونز" بیش از 18/1 میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

شصت و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از 14 تا 25 مه (25 اردیبهشت تا پنج خرداد) برگزار می‌شود و هیئت داوران به ریاست شان پن فیلم برنده جایزه نخل طلا را مشخص می‌کند.