خبرگزاری مهر- گروه ورزشی: دومین دوره رقابتهای قهرمانی تیراندازی سلاح بادی آسیا در حالی به پایان رسید که نمایندگان ایران در اکثر بخش ها ضعیف ترین نتایج این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره رقابتهای قهرمانی سلاح بادی آسیا با حضور 13 کشور در بخش بانوان و 9 کشور در بخش مردان در نانجینگ چین برگزار شد و با قهرمانی چینی ها به کار خود  پایان داد.

فدراسیون تیراندازی ایران طبق وعده خود دو تیم برتر لیگ تیراندازی مردان و زنان را در سال 86 به مسابقات برون مرزی اعزام کرد. نیروی زمینی در بخش مردان و خراسان رضوی در بخش بانوان در حالی در این رویداد شرکت کردند که از بین 12 تیرانداز حاضر 6 نفر برای اولین بار در مسابقات برون مرزی شرکت می کردند.

مسعود شیخی فر مسئول سازمان لیگ تیراندازی کشور در رابطه با حضور تیراندازان جدید در ترکیب تیم های اعزامی گفت: " حضور موفق تیراندازان گمنام این دو تیم در مسابقات آسیایی چین به ما ثابت کرد که باید از این پس با اعتماد و انگیزه بیشتری به ورزشکاران تازه وارد نگاه کرده و با تکیه نکردن بر ملی پوشان، عرصه را برای حضوردیگران هم باز کنیم."

در این رقابت ها که در نانجینگ چین برگزار شد در تفنگ بادی مردان تیراندازان با کسب رتبه های دو رقمی ضعیف ترین نتیجه ایران را بدست آوردند. محمد زائر رضایی بیستم، حسین باقری و سیدجلال احمدی به ترتیب در رده های بیست و دوم و بیست و چهارم جای گرفتند. در این رشته که با حضور 27 تیرانداز برگزار شد، چینی ها به مقام های اول تا سوم رسیدند.

همچنین در رقابت های تفنگ بادی بخش بانوان که با حضور 31 تیرانداز انجام گرفت، زهرا هاشمی هجدهم، نیره خطیب و محجوب جلالی هم به ترتیب نوزدهم و بیست و پنجم شدند. تیراندازان زن چین، سنگاپور و هند در این قسمت به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

شهین نظری نایب رئیس پیشین فدراسیون تیراندازی با ضعیف خواندن نتایج تیراندازان اسلحه تفنگ ایران گفت: " هرچند این تیم نتیجه قابل قبولی بدست نیاورده اما این مسابقات یک دیدار رسمی و در سطح قهرمانی آسیا بوده است. البته رکوردهای بدست آمده نشان می دهد رقابتهای چین سطح متوسطی داشته زیرا در یک مسابقه رسمی تیراندازان بالای 590 رکورد می زنند ولی در اینجا امتیازات پائین تر از رکوردهای بین المللی است. "

در رشته طپانچه بادی و در بخش بانوان تیراندازان ایرانی بهترین نتیجه را بدست آوردند. نسیم حسن پور با قرار گرفتن بین هشت فینالیست نهایی به مقام هفتمی آسیا رسید. مریم سلطانی یازدهم و زینب رمضانی بیست و دوم شد. مغولستان چین تایپه و چین اول تا سوم شدند.

در بخش مردان بعد از رقابت 54 ورزشکار، محسن نصر اصفهانی پانزدهم، محمد احمدی شانزدهم و حمیدرضا کردلو بیست و یکم شد. درمجموع تیم طپانچه بادی ایران در دو بخش زنان ومردان به مقام پنجم آسیا دست یافتند تا در نهایت بهترین نتیجه تیراندازی ایران در سالهای اخیر از آن نمایندگان باشگاههای ایران شود. قبل از این کسب مقام نهم تیمی در مسابقات آسیایی دوحه بهترین نتیجه حاصله برای تیم ملی تیراندازی ایران بوده است.

مسعود شیخی فر که به عنوان سرپرست این دو تیم را در مسابقات آسیایی همراهی کرده بود افزود:" هر چند تیراندازان ایرانی در این رقابتها تنها رکوردهای خود را تکرار کردند اما این نتایج در شرایطی بدست آمده که شاهد تعطیلی 5 ماهه اردوهای تیم ملی، مشخص نبودن مربیان تیم ملی، تمرینات نامنظم تیراندازان باشگاهی در دو ماه گذشته بوده ایم. به نظر می رسد با در نظر گرفتن این وضعیت نتایج حاصله در بخش طپانچه خوب بوده اما از تیراندازان رشته تفنگ بادی به هیچ وجه رضایت نداریم."

وی با انتقاد از امکانات تیراندازی در کشورمان گفت:" بی تردید حضور مجدد تیراندازان در مسابقات آسیایی به ما ثابت کرد که باید مجموعه اتفاقات و تحولاتی درا ین رشته بیافتد. تیراندازی ایران در مقایسه با کشورهای دیگر آسیایی از نظر تجهیزات، آموزش، مربی و داور و سالن های ورزشی ضعیف و هنوز به شیوه سنتی ادامه حیات می دهد و قطعا اگر این روند دنبال شود وضعیت ما در آینده بدتر از این خواهد بود." 

دو نماینده باشگاهی ایران درشرایطی عازم مسابقات قهرمانی تیراندازی سلاح بادی آسیا شدند که تغییر و تحولات در فدراسیون تیراندازی و نامشخص بودن وضعیت حضور دبیر ونایب رئیس و کمیته روابط عمومی منجر به انعکاس ضعیف نتایج این دیدارها در رسانه های خبری شد و حتی در طول این رقابتها که روز سه شنبه هفته گذشته در چین به پایان رسید یک خبر نیز به رسانه های ورزشی ایران مخابره نشد تا این اتفاق نیز به عملکرد ضعیف تیراندازان اضافه شود.