یک مسئول ارشد جنبش حماس امروز گفت که حماس وعده داده است تا به طرح های انسانی مطرح شده از طرف رئیس جمهوری اسبق آمریکا بعد از بررسی داخلی پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود الزهار در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه از قاهره گفت: جیمی کارتر رئیس جمهوری اسبق آمریکا درباره "طرح های انسانی مربوط به آتش بس و گلعاد شالیت نظامی اسیر رژیم اسرائیل و محاصره غزه" سخن گفت و هیئت حماس وعده داد که بعد از تکمیل رایزنی های داخلی خود، پاسخ هایی بدهد.

 

به گفته الزهار، مذاکرات چهار ساعته عصر دیروز وی به همراه سایر اعضای هیئت حماس درقاهره با کارتر شفاف و صریح بود و توافقی در دیدگاهها وجود داشت و این مذاکرات امروز در دیدار کارتر با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در دمشق تکمیل خواهد شد.

  

کارتر قرار است امروز با مشعل و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در شهر دمشق پایتخت این کشور دیدار و گفتگو کند.

 

هیئت حماس متشکل از الزهار، سعید صیام و طاهر النونو سخنگوی دولت منتخب فلسطین به ریاست اسماعیل هنیه همچنین دیشب با عمر سلیمان رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار کرد که محور آن موضوع آتش بس با رژیم اسرائیل و گذرگاههای غزه بود.

 

النونو به خبرگزاری فرانسه گفت: ما بر بازگشایی همه گذرگاهها در صورت دستیابی به آتش بس با رژیم اسرائیل تاکید کردیم و برادران مصری موضع ما را درک کردند.

 

وی افزود: ما بر آتش بس در راستای خدمت به ملت فلسطین تاکید می کنیم به شرطی که همه گذرگاهها باز شود و انواع تجاوزگری بدون هرگونه وقت کشی متوقف شود و بازگشایی گذرگاه رفح به گونه ای که اسرائیل درگشایش و بستن آن نقشی نداشته باشد، ضروری است و بحث و گفتگو درباره سازوکارها برای اداره گذرگاه با مشارکت همگان درجریان است.

 

النونو سفر هیئت حماس به قاهره را موفقیت آمیز دانست و گفت: هیچ بحرانی میان ما و مصر وجود ندارد بلکه بر تمایل فراوان خود برای تحکیم روابط با یکدیگر تاکید کردیم و رابطه قوی خود را حفظ خواهیم کرد.