به گزارش خبرنگار مهر ، ارکستر زهی پارسیان در آغازدومین و آخرین شب اجرای خود قطعه ای از "باخ " را به یاد "ثمین باغچه بان" و پس از آن قطعاتی از "بنتوو مارچلو" آهنگساز باروک و کنسرتو پیانو از موزارت را اجرا کرد؛ این کنسرتو پیانو از سه موومان تشکیل شده است و در زمره نخستین آثار موزارت به شمار می رود که در مقایسه با سایر کنسرتو پیانوهای آهنگساز به نوعی طلایه دار آثار حرفه ای از لحاظ تاثیرات موسیقایی قرار می گیرد.
بخش نخست از قسمت دوم ارکستر زهی پارسیان به اجرای ارکستر زهی از ساموئل باربر اختصاص داشت و پس از آن سوئیت ایرانی از ساخته های علیرضا مشایخی اجرا شد؛ این اثر در سال 1377 برای سازهای زهی نوشته شده است،سوئیت ایرانی یکی از ضمایم اصلی آکوردشناسی آهنگساز ،موسوم به آکورد شناسی بر اساس بخش اصلی است ؛ در ادامه ، قطعات پنج گانه او که برای ارکستر زهی تصنیف شده بود اجرا شد.
تنظیم دوم "سوئیت ایرانی " (اپوس 137 شماره 2) برای کوارتت زهی با تنظیم "صنم قراچه داغی" اجرا شد این سوئیت شامل چهار قسمت بود که به شیوه قدیمی آهسته - تند، آهسته تند تحریر شده است.
پس از پایان اجرا مازیار ظهیرالدینی در خصوص چرایی انتخاب آثار مارچلو برای اجرا گفت : در آثار موسیقایی مارچلو،قدرت تخیل ،هنجارهای زیبا شناختی دوره باروک و تکنیک های اجرایی ناب،تکنیک های کنترپوآنی ،سادگی ،کاربرد کم بافت پلی فونی به چشم می خورد و درست به دلیل دارا بودن چنین خصوصیاتی است که آثار مارچلو زیبا و شنیدنی می شود،به همین دلیل بود که قطعاتی از این آهنگساز توسط ارکستر زهی پارسیان اجرا شد.