سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران «کتاب خانه» (مروری بر عملکرد کتاب و کتابخوانی در شهرداری تهران) و «تهران 100» (ویژه نامه صد سالگی شهرداری تهران) را به بازدیدکنندگان اهدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌ عمومی این سازمان، مجید سرسنگی قائم‌مقام این سازمان از اجرای برنامه‌هایی در قالب‌های مختلف فرهنگی هنری در دو حوزه کودکان و بزرگسالان خبر داد و اظهار داشت: فرهنگسرای کتاب در راستای نگاه فرهنگی مجموعه مدیریت شهری به شهر تهران در نظر گرفته شد و تلاش می‌کند تا با ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان، نگرش فرهنگ محوری در کنار خدمات عمرانی به مدیریت شهری را جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به سرفصل‌ برنامه‌های تدوین شده فرهنگسرای کتاب گفت: با حضور مجموعه مدیریت شهری در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، این سازمان با در اختیار داشتن فضای 400 متر مربعی فرهنگسرای کتاب، سعی در معرفی فعالیت‌های مراکز تحت پوشش و ارائه خدمات مناسب فرهنگی هنری به شهروندان دارد و بدین منظور برنامه‌های خاصی در قالب طنز، شعر، مسابقه کاریکاتور، ‌جنگ شادی، طراحی چهره، تصویرگری آیات قرآن، ارابه نمایشی ایرانی و ... ترتیب داده است.

سرسنگی تصریح کرد:‌ در بخش مسابقه کاریکاتور که به مدت 11 روز از 12 الی 22 اردیبهشت در خیابان هنر (فضای باز) برگزار می‌شود، از حضور اساتید مجرب این رشته چون بهرام عظیمی، بهمن عبدی، ابوالفضل محترمی، مازیار بیژنی، مسعود شجاعی طباطبایی و اساتید دیگر این رشته بهره برده‌ایم و روزانه هر یک از داوران بر اساس آثار رسیده از ساعت 8 تا 20 هر روز به داوری خواهند پرداخت.

وی اجرای جنگ شادی در دو بخش بزرگسالان و کودکان را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری اعلام کرد و افزود: در بخش بزرگسالان، گروه‌های مختلف هنری - ادبی با ویژه برنامه‌هایی چون: اجرای موسیقی سنتی و محلی، شعر طنز، خیمه شب‌بازی،‌ شاهنامه‌خوانی (توسط مرشد پورتراب) و مسابقه از 12 الی 22 اردیبهشت ساعت 20-18 در تماشاخانه به اجرای برنامه می‌پردازند.

قائم‌مقام سازمان فرهنگی هنری از حضور گروه‌های برنامه‌ساز ویژه کودکان مثل گروه فیتیله، گروه قلقلی، عمو پورنگ و رنگین‌کمان در محوطه فرهنگسرای کتاب خبر داد و گفت: جنگ شادی در حوزه کودکان همه روزه از ساعت 18-17 در تماشاخانه اجرا می‌شود.

سرسنگی تصویرگری آیات قرآن از ساعت 18-11 در غرفه معاونت در قالب مینیاتور را از برنامه‌های در نظر گرفته شده این سازمان در ایام برپایی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برشمرد.

وی ارابه نمایش ایرانی با 40 اجرا در فضای باز محوطه از ساعت 10 الی 17 برای گروه سنی کودکان را از برنامه‌های ویژه کودکان دانست.

به گفته سرسنگی طراحی کاریکاتور چهره از ساعت 11-9 در نوبت صبح و 18:30 - 16:30 در نوبت عصر در خیابان هنر فضای باز، عکسخانه شهر از ساعت 18-9 در غرفه معاونت و تن‌پوش‌های آقا پیشولی از ساعت 20-9 در فضای باز (ویژه کودکان) را از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در ایام برپایی نمایشگاه کتاب اعلام کرد.

مدیران شهرداری تهران در ایام برپایی نمایشگاه کتاب در فرهنگسرای کتاب همه روزه پاسخگوی سؤالات شهروندان خواهند بود.