رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور، از وقوع 11 فقره تصادف فوتی و 77 فقره تصادف جرحی در جاده های کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ حسین علیشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طی شبانه روز گذشته 11 فقره تصادف فوتی با 14 کشته و همچنین 77 فقره تصادف جرحی با 121 نفر مصدوم، در جاده های کشور داشته ایم.

وی همچنان از انحراف به چپ رانندگان به عنوان بیشترین علت وقوع تصادفات جاده ای یاد کرد و گفت: عدم توجه به جلو از سوی برخی رانندگان و عدم کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت زیاد، از علل وقوع تصادفات 24 ساعت گذشته بوده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور، به وقوع یک فقره تصادف در محور جیرفت - کرمان اشاره کرد و افزود: در این تصادف، یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل اتباع بیگانه با دو دستگاه کامیون و یک دستگاه تریلی برخورد کرده که بر اثر آن، راننده اتوبوس کشته شده و 11 نفر از مسافران نیز مصدوم می شوند.

علیشاهی، مقصر این تصادف را راننده اتوبوس دانست که در کنترل وسیله نقلیه ناتوان بوده و سمت چپ منحرف می شود.

وی، در ادامه از ترافیک سنگین شب گذشته در آزاد راه تهران- قم خبر داد و افزود: علت ترافیک در این محور، ناشی از ورود یک دستگاه خاور از مسیر فرعی به محور اصلی بوده که طی آن، راننده با حرکت های نا متعادل خود باعث به وجود آمدن ترافیک سنگین در این محور می شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور، ادامه داد: سرانجام با تلاش پلیس راه، وسیله نقلیه مورد نظر متوقف و راننده آن تحویل مراجع ذی ربط می شود.