کرمان - خبرگزاری مهر: معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از برگزاری همایش خلیج فارس در انگلیس خبرداد.

هاشمی در گفتگو با مهر اظهار داشت: همایش خلیج فارس برای نخستین بار از 10 تیرماه سال جاری به مدت دو روز در یکی از دانشگاههای انگلستان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا کنون اجلاسی در ارتباط با فعالیتهای باستانی در حوزه خلیج فارس انجام نشده است و دلیل انتخاب انگلستان برای برگزاری اجلاس برد تبلیغاتی اجلاس خلیج فارس و انعکاس بین اللملی این اجلاس با عنوان خلیج همیشه فارس است.

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور خاطر نشان کرد: این همایش با هماهنگی دانشگاههای سراسر دنیا و دعوت از متخصصان باستان شناسی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، انگلیس و ایران انجام خواهد شد.

هاشمی عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش ارائه مقالات و تحقیقات باستانشناسان مطرح دنیا در قالب سخنرانی هایی در زمینه تسلط تاریخی ایران بر شاه راه خلیج فارس و تاریخی بودن پیوند خلیج فارس با ایران است که می تواند برد تبلیغی زیادی داشته باشد.

وی گفت: یکی از اقدامات مهم سازمان میراث فرهنگی تاسیس سازمان نظام باستانشناسی برای حمایت از فارغ التحصیلان رشته باستانشناسی است که این مسئله مراحل مقدماتی خود را طی می کند.

هاشمی گفت: این سازمان همه باستان شناسان فارغ التحصیل را تحت پوشش خود قرار می دهد و حلقه وصل بین دولت و بخش خصوصی محسوب می شود.