تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۳

سمنان - خبرگزاری مهر: پرستار نمونه دانشگاه علوم پزشکی و سه تن از پرستاران بازنشسته داشنگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر از شاهرود، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود صبح امروز در آیین تجلیل از پرستاران این دانشگاه گفت: پرستاران به عنوان حافظان سلامت جامعه در خط مقدم جبهه درمان و سلامت جامعه قرار دارند.

محمد شریعتی در جمع 500 نفر ازپرستاران شاهرودی در تالار حسینی دانشکده پرستاری این شهر حرفه پرستاری را یکی از سخت ترین مشاغل برشمرد و افزود: خوشبختانه در سال های اخیر  این حرفه در کشور ما جایگاه خود را پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: پرستاری به مدرک نیست بلکه به عشق، دل و توانایی است و پرستاران در ارتباط با شکوهمند ترین و شریف ترین جلوه ی آفرینش الهی یعنی حیات انسان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب به نام روز پرستار گفت: نامگذاری این روز بزرگ به نام پرستار در نظام الهی جمهوری اسلامی به منزله قدر و اجر نهادن به مقام والای پرستار و پرستاران می باشد.

شریعتی با اشاره به قیام عاشورای حسینی و رشادت های حضرت زینب(س) افزود: نگاه و رفتار پرستاران باید زینب گونه باشد و با ایفاء کردن نقش خود به خوبی جایگاه خود را به همه بشناسانند.