مشهد - خبرگزاری مهر: عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نقشی جدی و مهم در توسعه فرهنگ مکتوب کشور دارد.

حجت الاسلام دکتر حسام الدین آشنا در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد افزود: این موسسه علمی و تحقیقاتی با تولید آثار محتوایی در حوزه دینی کشورسهم قابل توجهی در ترویج فرهنگ اسلامی دارد.

وی ادامه داد: محور تحقیقاتی برنامه های فرهنگی آستان قدس رضوی باید بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی باشد.

این نظریه پرداز، با بیان اینکه امکانات و پتانسیل های بسیار بالایی در آستان قدس رضوی وجود دارد، گفت: باید با برنامه ریزی و تحقیق جدی در خصوص استفاده از این ظرفیتها تلاش کرد.

 آشنا با اشاره به سیر صعودی تحولات در برنامه های فرهنگی حرم مطهر طی سالهای اخیر خاطر نشان کرد: خوشبختانه اطلاع رسانی در اماکن حرم مطهر رضوی به گونه ای است که برای زائران غیر ایرانی نیز قابل استفاده است و این رویکرد زائر محوری و مهمانپذیری که در آستان قدس رضوی آغاز شده تداوم خوبی هم داشته است.

وی پخش نمازهای جماعت حرم رضوی از شبکه سراسری را یکی از اقدامات موثر فرهنگی در حوزه دینی دانست و گفت: پخش مراسم عبادی بزرگی همچون نماز جماعت تاثیر معنوی بسیار بالایی را بر روی مخاطب دارد زیرا احساس بودن در مکان در او تجلی می یابد.

دکتر آشنا آستان قدس رضوی را کانون توسعه نور و معنویت عنوان کرد و افزود: برنامه های سخنرانی که به صورت مداوم با حضور اساتید با تجربه در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می شود تاثیر فرهنگی و معنوی بسزایی در زائران دارد.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نیز مرکز ارزشمند فرهنگی و علمی در سطح ملی و فراملی است.

عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ابراز تمایل کرد: بسیار علاقه مند هستم که در تعریف پروژه مدیریتی برای ساماندهی ظرفیت های فرهنگی این مجموعه مشارکت کنم.