تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۹

مجموعه اشعار سپید علی اصغر سیدآبادی با عنوان "بادکنک به شرط چاقو" برای کودکان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر سیدآبادی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان مجموعه ای از شعرهای سپید را با عنوان «بادکنک به شرط چاقو» برای کودکان گروه سنی «ب» سروده و منتشر کرده است.

وی در 18 قطعه شعر سپید این مجموعه به طرح دغدغه های کودکان می پردازد. ضرب المثل ها، دعوای بزرگترها و فراموش کردن کودکان، رویاها و... از جمله مسائلی است که در این شعرها مطرح می شود.

برخی از این اشعار - مانند هشتمین و سیزدهمین شعر مجموعه - بیش از بقیه زبانی طنزآمیز دارند. شاعر در شعر هشتم کتاب می گوید: «ای برف خوب / ای برف زیبا / بیا / بیا / بیا / آن قدر بیا / که فقط مدرسه ها تعطیل شود / نه سینماها / نه پارک ها / نه رستوران ها» و با این کار، آرزوی لذت بخش تعطیلی یک روز برفی را نزد کودکان تکرار می کند.

سیدآبادی در شعر آخر مجموعه نیز مفهوم رویا را با زبانی ساده به کودکان یادآور می شود: «اگر نمی توانی / رنگین کمان را / در جیبت جا بدهی / غمگین نباش / در عوض / رویاهایت / آن قدر بزرگند / که هر چه را بخواهی / می توانی / درون آن بگذاری»

هدا حدادی تصویرگری کتاب را به شیوه کلاژ انجام داده که در کنار خط کودکانه شعرها، آنها را تاثیرگذارتر می کند و سبب همذات پنداری کودکان با اشعار می شود.

«بادکنک به شرط چاقو» در شمارگان 3000 نسخه و با بهای هزار تومان توسط «کتابهای فندق» (واحد کودک موسسه نشر افق) روانه بازار شده است.