مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: یک سوم از کتب منتشره این مرکز علمی و پژوهشی به موضوع استهلال و اوقات شرعی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام علی اکبر الهی خراسانی ظهر امروز در نشست علمی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با عنوان" استهلال و اوقات شرعی" افزود: از ابتدای تاسیس این بنیاد تاکنون حدود 5/2 میلیون نسخه کتاب در این خصوص چاپ شده است که تقویم قدس با تیتراژ دو میلیون نسخه بالاترین سهم را دارد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این رقم از میان بیش از هشت میلیون و 162 هزار نسخه کتاب منتشر شده در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی سهم 32 درصدی را به خود اختصاص داده است.

الهی خراسانی با اشاره به چاپ اول 745 عنوان کتاب و 300 عنوان چاپ بعدی و در مجموع 1045 عنوان کتاب چاپ شده در بنیاد اظهار داشت: تاکنون بیش از 36 عنوان کتاب با موضوعات استهلال و اوقات شرعی چاپ شده است.

وی افزود: با احتساب مجموعه های چند جلدی و دوره ای تاکنون 1955 جلد کتاب در حوزه های علوم دینی و معارف اسلامی چاپ شده است.

الهی خراسانی با اشاره به برخی از عناوین کتاب با موضوع استهلال و اوقات شرعی افزود: از این میان می توان به کتب اطلس قبله نما، خورشید گرفتگی، استیعاب الوجوه الممکنه فی صنعه الاسطرلاب، اصول و مبانی جغرافیای ریاضی، مجموعه اوقات شرعی، تحفه حاتمی، ستاره شناسی زمان های اسلامی، مرزهای نور در ستاره شناسی و هدایت طلاب به دانش اسطرلاب اشاره کرد.

بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با دعوت از اساتید و کارشناسان مطرح کشور نشست های علمی ماهانه را با موضوعات روز برگزار می کند.