تهیه‌کننده "به خانه برمی‌گردیم" معتقد است این برنامه از سال 84 که او تهیه‌کنندگی آن را به عهده گرفته تاکنون ریزش مخاطب نداشته و نوآوری و بهره‌گیری از نظر مخاطبان عامل موفقیت برنامه بوده است.

منصور عارفی درباره اینکه به نظر می‌رسد تغییرات برنامه "به خانه برمی‌گردیم" از قالب زنده به تولیدی و مجدداً زنده منجر به کاهش مخاطبان آن شده به خبرنگار مهر گفت: قبول ندارم برنامه کاهش مخاطب داشته است. البته شخصاً معتقدم در برنامه تولیدی به دلیل متمرکز بودن عوامل روی موضوع‌ها برنامه بهتر و مخاطب‌پسندتر است تا برنامه زنده.

وی در ادامه افزود: گرچه برنامه زنده ویژگی و جذابیت خود را دارد، اما برخی مواقع مباحث کارشناسی در برنامه زنده به خاطر پایان وقت ناتمام می‌ماند. در یک برنامه تولیدی برنامه‌ساز می‌تواند وقت خود را تنظیم و برنامه‌ریزی شده کار کند. فکر نمی‌کنم تغییر فرم برنامه از زنده به تولیدی تاثیری در تعداد مخاطبان داشته باشد، چون همیشه سعی کردیم تنوع را در برنامه حفظ کنیم.

این تهیه‌کننده خاطرنشان ساخت: برنامه زنده پویاست، اما برنامه تولیدی رسالت خود را بهتر حفظ می‌کند و نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما در یک ماه اخیر نشان می‌دهد "به خانه برمی‌گردیم" دومین برنامه ترکیبی پرمخاطب سیماست و افت نداشته است. برنامه خانواده شبکه یک در این نظرسنجی رتبه اول را کسب کرد.

عارفی درباره اقدام‌هایی که باید یک برنامه روتین برای حفظ مخاطب انجام دهد گفت: تنوع باید همیشه در برنامه باشد. برخی مواقع بینندگان با مجری برنامه انس می‌گیرند و حتی نسبت به تغییر او واکنش نشان می‌دهند. البته "به خانه برمی‌گردیم" به زودی تغییر می‌کند. طرح‌ها و پیشنهادهای خود را به شورای طرح و برنامه ارائه داده‌ایم و آنها را بعد از مصوب شدن اعمال می‌کنیم.

وی درباره انتقادهای مردم از برنامه "به خانه برمی‌گردیم" گفت: در تماس‌هایی که مردم دارند برخی مواقع از دکور برنامه گلایه دارند و می‌گویند خسته‌کننده شده است. ما هم سعی می‌کنیم با ایجاد تغییراتی این مشکل را برطرف کنیم. در این تماس‌ها همیشه از محتوای برنامه تقدیر کرده‌اند و تماس‌ها نشاندهنده رضایت مردم است.

عارفی درباره اینکه جابجایی عوامل تا چه حد در برنامه‌ روتین موثر است افزود: در ارتباط با مقوله مجری نمی‌توانم اظهار نظر کنم، چون برخی مواقع مخاطبان از تغییر مجری گلایه دارند و برخی مواقع با سلایق آنها یکی می‌شود. بنابراین نمی‌توان یک فرمول ثابت در این باره ارائه داد. اما تغییر تهیه‌کننده تاثیرگذار است چون تزریق فکر جدید به برنامه منجر به رشد آن می‌شود.

وی درباره رموز موفقیت یک برنامه روتین توضیح داد: نوآوری و بهر‌ه‌گیری از نظر مخاطبان نقشی موثر در برنامه‌های روتین دارد. به هر حال هر برنامه روتین با فراز و نشیب‌های زیادی رو به روست و "به خانه برمی‌گردیم" هم از این قاعده مستثنی نیست. اما از سال 84 که من تهیه‌کنندگی این برنامه را پذیرفتم با ریزش مخاطب مواجه نشدم.