حمدی زقزوق در دیدار با دبیرکل شورای جهانی کلیساها گفتگو را تنها راه برای رفع مشکلات جهان در عصر کنونی خوانده، بر ضرورت اهمیت گفتگوی ادیان تأکید و خواستار تلاش همه کشورها در این زمینه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری کویت، دکتر محمود حمدی زقزوق وزیر اوقاف مصر در دیدار با کشیش ساموئل کوبیا دبیرکل شورای جهانی کلیساها اظهار داشت: صلح جهانی هرگز بدون رفع مشکلات خاورمیانه به ویژه مسئله فلسطین برقرار نخواهد شد .

وی با اشاره به اینکه گفتگو تنها راهکار رفع مشکلات در سطح جهانی است، بر اهمیت گفتگوی ادیان و ضرورت آن در عصر معاصر تأکید کرد و از همه کشورها خواست برای گفتگو در سطوح مختلف تلاش کنند .

دکتر زقزوق تصریح کرد: وزارت اوقاف مصر برنامه ای در نظر گرفته تا علما و اندیشمندان مسلمان این کشور را به کشورهای اروپایی اعزام کند تا گفتگوهای سازنده ای با تعدادی از مسئولان سیاسی، دینی، فرهنگی و رسانه ای داشته باشند . چرا که گفتگوی  پیروان ادیان الهی دستاوردهایی به دنبال دارد که مفاهیم نادرست و افکار اشتباهی که وجود دارد را رفع می کند .

ساموئل کوبیا دبیرکل شورای جهانی کلیساها نیز ضمن دعوت از وزیر اوقاف مصر برای دیدار از مقر شورای جهانی کلیساها در ژنو و اعزام گروهی برای برگزاری گفتگو با اعضای شورا از افزایش گفتگوهای دو جانبه اظهار خرسندی کرد .

وی با تأکید بر اینکه باید گفتگوهای سازنده به منظور تحقق صلح میان ملتها و دولتها انجام گیرد تا امنیت و آرامش در سطح جهان برقرار شود، تصریح کرد: طی این سفرها باید مسائل جوانان و زنان در رأس امور قرار گیرند .

پیش از این کشیش ساموئل کوبیا دبیرکل شورای جهانی کلیساها و عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب به منظور همکاریهای دوجانبه در زمینه برقراری صلح و گفتگوی بین ادیان و تمدنها توافقنامه همکاری امضا کردند .