چندين پروژه تحقيقاتي نيروي هواي ارتش جمهوري اسلامي روز چهارشنبه با حضور امير سرتيپ سيد رضا پرديس در دانشگاه شهيد ستاري اين نيرو به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار سياسي مهر، طرح ساخت رادار غيرفعال كه در باندهاي مختلف فركانسي كشور مورد نياز است و پروژه شبيه ساز آموزشي سامانه موشكي ارتفاع متوسط هاگ از پروژه هايي بود كه با حضور فرمانده نيروي هوايي ارتش به بهره برداري رسيد.

بر اساس اين گزارش امير سرتيپ حسني رئيس دانشگاه شهيد ستاري نيروي هوايي ارتش در خصوص پروژه هاي به بهره برداري رسيده گفت: اين پروژه ها به دست محققان دانشگاه شهيد ستاري و با دست تواناي جوانان اين كشور كه در اين دانشگاه آموزش هاي علمي و تخصصي ديده اند طراحي و توليد شده است.

وي افزود: پروژه رادار غيرفعال يكي از نيازهاي اساسي كشور امروز در دانشگاه شهيد ستاري به بهره برداري مي رسد. با بهره گيري از اين سامانه مي توانيم بخشي از نيازهاي عملياتي خود را تامين كنيم. 

وي پروژه شبيه ساز سامانه موشكي ارتفاع متوسط هاگ را يكي ديگر از پروژه هايي دانست كه به دست متخصصان داخلي ساخته شده است و گفت: نوع قديمي اين شبيه ساز با توجه به اينكه سالها از آن استفاده مي شود تجهيزات و امكانات آن در جهان توليد نمي شد و مدلي را كه ما ساخته ايم كيفي و بهينه تر بوده و با صنعت بومي كشور هماهنگ بوده و در مراكز علمي داخل كشور طراحي شده است.

وي تاكيد كرد: اين پروژه صرفه جويي هاي ارزي بسياري براي كشور به همراه داشته و با استفاده از امكانات داخل قطعات آن را مي توانيم تامين كنيم.

رئيس دانشگاه شهيد ستاري گفت: كاركنان پدافند نيروي هوايي در طول هشت سال دفاع مقدس ثابت كردند كه توانايي هاي بالايي براي دفاع از كشور دارند و اين سامانه در اختيار آنان قرار خواهد گرفت تا در جهت ارتقاء دانش هاي تخصصي آنها قرار گيرد.
دانشجويان دانشگاه شهيد ستاري در 15 رشته تحصيلي 13 رشته كارشناسي و 2 رشته كارشناسي ارشد از توانمندترين متخصصين در سطح دانشگاههاي كشور هستند.

شبيه ساز هواپيماي اف 14 نيز به دست طراحان و متخصصان نيروي هوايي طراحي و توليد شده است. نمونه خارجي اين شبيه ساز ميليون ها دلار ارزبري دارد.