فرمانده توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه اعلام کرد هم اکنون 50 توپخانه لشگر عملیاتی در تیپ های فعلی سراسر کشور فعالند .

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمود چهارباغی فرمانده توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه در همایش فرماندهی یگان های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه در تشریح فعالیت ها و برخی امکانات و جنگ افزارهای این نیرو اظهار داشت: در حال حاضر 6 گروه توپخانه به نام های 56 یونس فارس، 60 رسالت تبریز، 61 محرم خراسان، 64 الحدید خوزستان و 15 خرداد اصفهان و توپخانه تهران فعال هستند که دو گروه توپخانه در جنوب شرق و غرب نیز به این ظرفیت اضافه خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 50 توپخانه لشگر عملیاتی در تیپ های فعلی سراسر کشور فعالند خاطر نشان کرد: این توپخانه ها با ترکیبی از توپهای 130، 155، 122 و کاتیوشا آماده خدمت به میهن اسلامی هستند. علاوه بر آن دانشکده توپخانه اصفهان با ترکیبی از نیروهای جدید و قدیمی ماموریت آموزش افسری این نیرو را بر عهده دارد.

سردارچهارباغی با اشاره به انجام کارتعمیرات درمرکز توپخانه تبریز یادآور شد: علاوه بر استفاده از توپهای جنگی، کاتیوشای 2، 6 و 8 لول نیروی زمینی سپاه از امکاناتی همچون راکت انداز 3 و 5، راکت های زلزال با برد 150 کیلومتر در بحث مهمات پیشرفته استفاده از گلوله های 130 و کاتیوشا با برد بالای 45 کیلومتر از جمله امکانات نیروی زمینی سپاه است.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر نیروی زمینی سپاه از ابزار و مهمات هوشمندی برخوردار است که توانایی هدف قرار دادن هدف های کوچک و متحرک را دارد که از جمله آن می توان به توپ های خوشه ای 130 و 155 اشاره کرد.

فرمانده توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه تاکید کرد که در زمینه کارهای تحقیقاتی استفاده از سیستم هدایت آتش و طرح کیت کامیپوتری با استفاده ازسیستم های هدایت الکترونیکی به بهترین شکل ممکن درحال انجام است که این امر زمینه بکارگیری سرعت و دقت لازم را در کار ایجاد کرده است.

سردار چهارباغی خاطر نشان کرد : امروز توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه این توانایی را دارند که در اولین پرتاب با حداقل تسلیحات 100 متری موضع را هدف قرار داده و در دومین شلیک هدف را به طور کامل مورد اثابت قرار دهد.

وی درپایان تاکید کرد که مواضع توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه در سراسر کشور هم اکنون به طور کامل ایجاد شده و اگر دشمن خدایی ناکرده قصد تعدی به این آب وخاک را داشته باشد آمادگی برخورد کامل با آن را داریم.