مدیر کل مجامع، شرکت ها و سازمانهای وابسته به شهرداری تهران از وجود 11 هزار میلیارد ریال دارایی های ثبت نشده شهرداری در شرکت ها و سازمانهای تابعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اقدامیان در جلسه امروز شورای شهر تهران به ارائه گزارشی در خصوص ساماندهی وضعیت سازمانها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران پرداخت.

وی با اشاره به وجود 106 شرکت و سازمان تابعه شهرداری تهران، افزود: شهردار تهران در حال حاضر 19 سازمان و 56 شرکت فعال دارد.

مدیرکل مجامع، شرکت ها و سازمانهای وابسته به شهرداری تهران گفت: از 56 شرکت تابعه ، 50 شرکت صد درصد متعلق به شهرداری تهران است.

وی با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر شناسایی شرکت ها وسازمانهای وابسته به شهرداری ، افزود:  لایحه ای از سوی شهرداری برای ساماندهی این شرکت ها و سازمانها به شورای شهر ارائه گردید.

اقدامیان به تصویب این لایحه در شورای شهر تهران اشاره کرد و افزود: تخصصی کردن موضوع فعالیت تمامی سازمانها و شرکت ها ، جلوگیری از فعالیت مشابه و موازی و همچنین تعیین شاخص های ارزیابی عملکرد و در نهایت تعیین تکلیف سازمان ها و شرکت هایی که فعالیت منفی دارند، در این لایحه دیده شده است.

اقدامیان به تهیه اساسنامه ساماندهی شرکت ها و سازمانهای تابعه شهرداری تهران وتصویب آن در شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: تهیه آیین نامه مالی و معاملاتی ، تهیه آیین نامه نحوه انعقاد قرار داد، تهیه دستورالعمل تنظیم بودجه جامع و ... از دیگر مواردی است که در این اساسنامه دیده شده است.

وی با اشاره به شناسایی معادل حدود 11 هزار میلیارد ریال از دارایی های ثبت نشده در شرکت ها و سازمانهای تابعه شهرداری تهران ، گفت: این میزان دارایی بر اساس سال 85 تعیین شده است.