در حالیکه مردم ترکیه در انتظار آغاز جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حزب حاکم عدالت و توسعه بودند انفجار دو بمب قوی در شهر استانبول مردم این کشور را در رنج و درد فرو برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان این دو انفجار که به فاصله چند دقیقه از هم در شهر استانبول پرجمعیت ترین شهر ترکیه منفجر شد 15 نفر کشته و 154 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بر همین اساس، بمب اول یک بمب صوتی بود و زمانیکه مردم شهر استانبول پس از انفجار آن در محل حادثه تجمع کرده بودند بمب دوم که یک بمب بسیار قوی بود در نزدیکی محل اول در محله "گون گورن" منفجر شد.

صحنه ای از حادثه تروریستی صبح امروز ترکیه 

تصاویر پخش شده از شبکه تلویزیونی ان تی وی ترکیه نیز گویای شدت خشونت موجود در حمله تروریستی است.

این انفجارها درست چند ساعت قبل از آغاز به کار دادگاه عالی ترکیه برای رسیدگی به پرونده حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری "رجب طیب اردوغان" به وقوع پیوست.

هر چند تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این دو انفجار را بر عهده نگرفته اما در این میان برخی تحلیل گران معتقدند انفجارهای استانبول واکنشی بود بر حملات روزهای گذشته ارتش ترکیه در حمله به مواضع حزب کارگران کردستان ( پ. ک. ک ) در مناطق مرزی این کشور با عراق.

اما برخی دیگر از تحلیل گران نیز نیز با اشاره به در جریان بودن پرونده رسیدگی به اقدامات براندازه شبکه ارگنه کن، احتمال دست داشتن اعضای این شبکه مخفی را در انفجارهای استانبول رد نکرده اند.