طی روزهای آینده دو کتاب "ابر آلودگی" و "چه کسی در دریا مین کاشت؟" نوشته ایتالو کالوینو برای نخستین بار در ایران منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، "ابر آلودگی" داستان بلندی از این نویسنده ایتالیایی است که با ترجمه آرزو اقتداری در 180 صفحه و با بهای 1500 تومان توسط کتاب خورشید منتشر می شود.

"ابر آلودگی" حکایت بن بست روابط انسانی در دوران معاصر است. کالوینو در این اثر نه فیلسوف است و نه نظریه‌پرداز اما نویسنده‌ای است هوشیار و به دور از توهمات که هرگز بدبین و ناامید نیست و در خلق شخصیت‌های محوری با ظرافت به ویژگی‌های درونی آنها می پردازد.

کتاب "چه کسی در دریا مین کاشت؟" کتاب دیگری از کالوینو است که با ترجمه اعظم رسولی در 120 صفحه و با بهای 2000 تومان به بازار کتاب عرضه می شود.

این سومین مجموعه داستان کوتاه از این نویسنده است که پس از مجموعه های "قارچ ها در شهر" و " کلاغ آخر از همه می رسد" توسط انتشارات کتاب خورشید عرضه می شود.

"کلاغ آخر از همه می رسد" نیز در روزهای آینده به چاپ سوم می رسد. این اثر حاوی 22 داستان کوتاه با ترجمه رضا قیصریه، اعظم رسولی و مژگان مهرگان در 256 صفحه و 2600 تومان وارد بازار کتاب می شود.

ایتالو کالوینو نویسنده، منتقد و خبرنگار ایتالیایی در سال 1923 متولد شد. فضای داستان ها و شیوه پرداخت آثارش، کالوینو را به نویسنده ای بدل کرده که آثارش در همه فرهنگ ها خوانده می شود و مخاطبان او بدون توجه به مکان و زمان با داستان هایش ارتباط برقرار می کنند.

کالوینو با طنزی ظریف و لحنی ساده زندگی را روایت می کند. از آثار ترجمه شده او می توان به "اگر شبی از شب های زمستان مسافری" ترجمه لیلی گلستان (نشر آگاه)، "ویکنت دو نیم شده" ترجمه پرویز شهدی (نشر چشمه)، "بارون درخت نشین" ترجمه مهدی سحابی (نشر نگاه) و "مورچه آرژانتینی" ترجمه شهریار وقفی پور (نشر کاروان) اشاره کرد.