رئیس سندیکای جایگاهداران سوخت سراسر کشور از تجهیز همه جایگاههای کشور به سیستم برق اضطراری تا چند روز آینده خبر داد و گفت: بدین ترتیب بخش زیادی از مشکلات جایگاهها که به دلیل قطع برق به وجود آمده بود، مرتفع می شود.

بیژن حاج محمد رضا در گفتگو با مهر اظهار داشت: حدود دو ماه پیش گزارشی به مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مبنی بر نیاز شدید جایگاهها به ژنراتور برق ارائه شد که با موافقت این شرکت از دو هفته پیش عملیات تجهیز جایگاهها به برق اضطراری آغاز  و تا چند روز آینده جایگاههای عرضه سوخت در سراسر کشور به این سیستم مجهز خواهند شد.

وی با بیان اینکه پیش از این تنها 50 درصد جایگاهها به سیستم برق اضطراری مجهز بودند، تصریح کرد: قطعی برق روزانه چهار ساعت از کارکرد مفید جایگاهها را کاهش می داد و باعث تعطیلی جایگاه یا کار با حداقل ظرفیت می شد که این موضوع به معطلی مردم و ایجاد صفهای طویل منجر شده بود.

رئیس جایگاهداران سوخت سراسر کشور درخصوص سوخت گیری با کارت هوشمند گازوئیل نیز یادآور شد: در حال حاضر 70 درصد جایگاهها برای اجرای این طرح تجهیز شده است و درصورت اعلام وزارت نفت ظرف چند روز همه جایگاههای کشور آماده عرضه گازوییل با کارت هوشمند هستند.

حاج محمدرضا با بیان اینکه قرار بود استفاده از کارت هوشمند سوخت گازوییل از ابتدای خرداد الزامی شود، توضیح داد : در حال حاضر هیچ دستورالعملی در این خصوص داده نشده و عرضه نفت گاز با کارت و بدون کارت هوشمند سوخت انجام می شود.

به گفته وی اجرای این طرح هیچ تاثیری در کنترل مصرف نداشته است، چون در حال حاضر محدودیتی در استفاده از این فرآورده وجود ندارد.