اهواز - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت پالایش گاز بید بلند از آمادگی این پالایشگاه برای شیرین سازی روزانه ۲۷ میلیون متر مکعب گاز خبرداد.

فرشید ابدالی در گفتگو با خبرنگار مهر  در اهواز با اعلام این که تعمیر اساسی (اورهال) واحد ۳۰۰ پالایش گاز و دیگ بخار شماره چهار در پالایشگاه بید بلند به پایان رسیده است، تصریح کرد: با پایان این عملیات، این پالایشگاه آماده شیرین سازی روزانه ۲۷ میلیون متر مکعب گاز و ارسال آن به مبادی مصرف است.

وی با بیان اینکه تعمیر واحدهای یاد شده با بهره گیری بخش خصوصی و با نظارت کارشناسان این پالایشگاه انجام شده است، تصریح کرد: تعمیر اساسی واحد ۳۰۰ و دیگ بخار شماره چهار پالایشگاه بیدبلند بر اساس استانداردها و دستورالعمل های ایمنی و تایید بازرسی فنی، طبق برنامه زمان بندی شده انجام شده است.

ابدالی افزود: همزمان با تعمیر اساسی واحدهای یاد شده، اقدامهای دیگری نیز با هدف آمادگی هرچه بیشتر پالایشگاه و فراهم کردن شرایط ایمن انجام شده است که تعویض مبدل حرارتی E7 واحد ۵۰۰، مبدل هوایی E3A واحد۳۰۰، همچنین تعمیرخط هواییKV11 ، برق رسانی به تاسیسات تلمبه خانه، تصفیه آب، رادیوگرافی بیش از یکصد مورد سرجوش آمین در واحد پالایش ۳۰۰ و تعویض کف مخزن آمین D4 در واحد ۵۰۰ ازجمله این اقدام هاست.

منابع تامین گاز پالایشگاه بید بلند گازهای همراه حوزه نفتی آغاجاری و گازحوزه آغار در استان خوزستان است که از طریق واحد ان جی ال 1600 شرکت ملی نفت ایران به این پالایشگاه ارسال می شود.