وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار معاون نخست وزیر زنگبار استان فارس را همتای زنگبار معرفی و برای انتقال تجربیات ایران در زمینه های صنعتی، اقتصادی و کشاورزی به این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیرامورخارجه کشورمان و معاون نخست وزیر زنگبار آخرین تحولات روابط دو جانبه و راههای تحکیم مناسبات فیمابین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

منوچهر متکی با تشریح تجربیات و ظرفیتهای متنوع صنعتی، اقتصادی و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد : جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات ارزشمند خود در زمینه های کشاورزی و اجرای پروژه های صنعتی را از طریق شرکتهای خصوصی در اختیار توسعه و پیشرفت زنگبار قرار دهد.

وزیرامورخارجه کشورمان با اشاره به علقه های تاریخی میان مردم ایران و زنگبار به ویژه استان فارس گفت : در این رابطه استان فارس را به عنوان استان همتای زنگبار معرفی می کنیم و مایل هستیم مناسبات این استان با زنگبار شاهد رشد روزافزون باشد.

علی جمعه شامونا معاون نخست وزیر زنگبار نیز متقابلا با ارائه گزارشی از پیشرفتهای کشورش به ویژه در بخش زیر ساختها خواستار بهره برداری از تجربیات شرکتهای ایرانی در فازهای مختلف شد.

وی اظهار امیدواری کرد در سفر آتی رئیس جمهور زنگبار به تهران مکانیزم و راههای افزایش همکاریهای دو جانبه میان شرکتهای ایرانی و زنگباری تدوین شود.