یزد - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در بازدید از پروژه های عمرانی شهر اردکان اعلام کرد: در صورت تامین اعتبار، مرحله اول فاضلاب شهری اردکان تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا محمدی عصر امروز در بازدید از پروژه های اجرایی آب و فاضلاب در شهرهای اردکان و میبد اظهار داشت: طرح فاضلاب شهر اردکان از مصوبات سفر هیئت دولت به استان یزد است و برای بهره برداری از آن به 16 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: تا کنون 20 کیلومتر از عملیات لوله گذاری طرح فاضلاب شهری اردکان با 40 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از پروژه های عمرانی آبفای میبد اعلام کرد: مخزن ذخیره 10 هزار متر مکعبی آب میبد در آذرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

محمدی گفت: این مخزن ذخیره با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی در حال ساخت است.

وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از مخزن ذخیره 10 هزار متر مکعبی میبد ذخیره آب از 10 هزار متر مکعب در روز به 20 هزار متر مکعب افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول از دیگر پروژه های اجرایی این به اصلاح شبکه آبرسانی در شهر میبد اشاره کرد و افزود: 10 کیلومتر اصلاح شبکه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال اجراست و با اتمام این پروژه عملیات اصلاح شبکه در حدود 20 کیلومتر از شبکه آبرسانی فرسوده با اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال آغاز می شود.

محمد رضا محمدی گفت: برای آبرسانی به روستای رکن آباد و شهیدیه اعتباری بالغ بر 2/5 میلیارد ریال از دفتر مقام معظم رهبری اختصاص یافته است که مرحله خرید لوله ها انجام شده است.

وی یادآورشد: عملیات اجرایی این پروژه در سه ماهه آخر سال جاری شروع می شود و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد گفت: در حال حاضر 99 درصد از جمعیت شهر میبد تحت پوشش شبکه آب قرار دارند که این رقم تا پایان سال به صد در صد خواهد رسید.

محمدی اظهار داشت: عملیات اجرایی لوله گذاری فاضلاب در محدوده شهرک شهدای میبد با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال در حدود 10 کیلومتر با پیشرفت 50 درصد در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک امام جعفرصادق (ع) این شهر نیز با 4/5 میلیارد ریال اعتبار و طول 10 کیلومتر در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.