استودیو وارنر از یک استودیو فیلمسازی هندی به خاطر انتخاب عنوان "هری پوتار ـ یک کمدی وحشت" برای فیلم جدید خود شکایت کرد که از 12 سپتامبر در هند اکران می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بی‌بی‌‌‌سی اعلام کرد یکی از سخنگویان برادران وارنر خبر شکایت از استودیو میراچی موویز در بمبئی را تایید کرد و گفت: ما علیه تولید و توزیع فیلمی به نام "هری پوتار" اقدام قانونی انجام داده‌ایم.

دبورا لینکلن به هالیوود ریپورتر گفت: برادران وارنر از حقوق معنوی آثار خود دفاع می‌کند، هر چند سیاست ما این است که علنی درباره جزئیات اقدام قانونی خود صحبت نکنیم. قرار است پرونده شکایت وارنر از شرکت هندی در دیوان عالی بمبئی بررسی شود.

هری در هند نامی محبوب است و پوتار نیز به زبان پنجابی به معنای پسر است. "هری پوتار" را راجش راجاج و لاکی کولی کارگردانی کرده‌اند و در آن زین خان به نقش هری در کنار جکی شروف بازیگر قدیمی سینمای هند نقش‌آفرینی می‌کند.

ششمین فیلم مجموعه "هری پاتر" با عنوان "هری پاتر و شاهزاده دورگه" 17 ژوئیه 2009 به نمایش عمومی درمی‌آید. پنج فیلم اول پاتر در دنیا حدود 5/4 میلیارد دلار فروش داشتند.

دو فیلم اول مجموعه، "هری پاتر و سنگ جادو" و "هری پاتر و تالار اسرار" را کریس کلمبوس و "هری پاتر و زندانی آزکابان" را آلفونسو کوارون مکزیکی ساخت. فیلم چهارم "هری پاتر و جام آتش" را نیز مایک نیوئل بریتانیایی کارگردانی کرد.

"هری پاتر و شاهزاده دورگه" را دیوید ییتس کارگردانی کرده که سازنده "هری پاتر و محفل ققنوس" فیلم پنجم این مجموعه بود.