سمنان - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: کانونهای مساجد باید با اتصال به تعالیم و آموزه های الهی و قرآنی به دفاع از حقانیت دین بپردازند و هنرمندانه در ترویج اصول و ارزشهای اسلامی حرکت نمایند.

به گزارش خبرنگار مهر در شاهرود، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد پیش از ظهر امروز در همایش متولیان مساجد استان در شاهرود گفت: مساجد بهترین مکان برای پرورش و تربیت دینی جوانان و نسل های آینده است و محتوا دار کردن برنامه های این مکان ها در رونق و پویایی مساجد تاثیر گذار است.

وی افزود: مساجد فضاهایی بسیار ارزشمند به منظور بهره گیری در راستای سازندگی فکر و اندیشه اقشار مختلف مردم هستند که با توجهات بیشتر مادی و معنوی، امروز نیز با همه وسایل ارتباطی گسترده، این اماکن می توانند به رسالتهای تعیین شده عمل کند.

به گفته وی، مساجد باید به عنوان پایگاه هایی برای نشر ارزشهای اسلامی و ملی، مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسجد باید در متن وجدان انسان حضور داشته باشد، گفت: آثار مسجد و مسجدی بودن در همه زندگى، در زندگى علمى انسان، زندگى مادی انسان و زندگى اجتماعى انسان حضور داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان چهره شهرها و روستاها دگرگون می شود و ادامه داد: غبار روبى مساجد، غبار روبى از ذهن های خود است که با اسلام آشناتر شویم و آن را مبداء و مبنای عزت دنیا و آخرت خود قرار دهیم.

وی یاد آور شد: بیش از 500 مسجد استان در دهه آخر ماه شعبان غبار روبی و برای بهره برداری بهتر از ماه رمضان مهیا می شوند.